قصه پر غصه آب‌گرفتگی معابر در قم!
متاسفانه قمی‌ها تقریبا هر سال پربارشی، باید به جای لذت از چنین برکتی، استرس سیلاب و مشکلاتش را بکشند و معلوم نیست چه سالی می‌توان از این بابت نگرانی نداشت و مسئولین دیگر نگویند فکری می‌اندیشیم، بگویند فکری اندیشیدیم و بحمدالله جواب داد.
کد خبر: ۹۲۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۵ 03 December 2020

به گزارش تابناک قم، یکی از مشکلاتی که فصول سرد سال مهمان ناخوانده شهر قم می‌شود، معضل وقوع سیلاب و آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر و تهدیدات انسانی است. متاسفانه قمی‌ها تقریبا هر سال پربارشی باید به جای لذت از چنین برکتی، استرس سیلاب و مشکلاتش را بکشند و معلوم نیست چه سالی می‌توان از این بابت نگرانی نداشت و مسئولین دیگر نگویند فکری می‌اندیشیم، بگویند فکری اندیشیدیم و بحمدالله جواب داد.

فروردین امسال بود که مردم قم علاوه بر غصه کرونا، غصه آبگرفتگی‌ و سیلاب را هم داشتند. ۲۵ فروردین‌ ۹۹ که بدون اطلاع قبلی در سایت‌های هواشناسی تشکیل ابرهای جوششی در شعاع آبریزی به مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربع از موقعیت پیراشهری کوه‌های یزدان واقع در غرب شهر قم رخ داد. البته درد تازه‌ای نبود، نوروز ۹۸ هم شاهد سیلابی بودیم که خطر جدی برای ساکنین پردیسان بود و قرار شد مسئولین فکری برای این آبگرفتگی های هرساله و معضلاتش بکنند، اما نه‌تنها فکری نشد بلکه برای روان آب‌های جاری از کوه یزدان واقع در شرق قم، دادند.

روز گذشته سید امیر سامع، معاون خدمات شهری شهرداری قم در نشستی گفته است: با بازدیدهایی که مدیریت بحران استان با دستگاه‌هایی مثل راه‌آهن و سایر دستگاه‌ها از پیش انجام داده بودند و با اقداماتی پیشگیرانه‌ای که انجام شده بود بخشی از این موضوع کنترل شد ولی اگر یک مقداری میزان این رواناب بیشتر میشد و این پیش‌بینی‌ها انجام نشده بود، ممکن بود شاهد اتفاقی نظیر شیراز باشیم.

وی بیان کرد: باید به فکر این موضوع بود و برای روان‌آب‌هایی که از کوه یزدان و پیرامونش به سمت ورودیهای شهر راه می‌افتد فکری شود.

این سیلاب‌ها هرساله تقریبا نقاط تکراری شهرقم را تهدید می‌کنند و واقعا چقدر زمان می‌برد تا برای رفع خطر از محیط‌های شناسایی شده فکری شود قبل از آنکه قصه غمگین سال ۸۸ و از دست رفتن جان و مال شهروندان تکرار شود؟

اموری که پس از رخ داد اتفاق، برای رفع مشکل انجام میگیرد خوشبختانه هم در سال ۹۸ و هم ابتدای سال ۹۹ جوابگو بوده اما بالاخره این داستان آبگرفتگی و ناراحتی پس از هر بارش فراوان یکجایی بایستی ریشه‌ای حل شود تا شاهد اتفاقات تلخ نباشیم چرا که حادثه خبر نمی‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار