تاملی بر تغییر وضعیت کرونایی قم
از تغییر وضعیت قرمز کرونایی قم به نارنجی خرسندیم اما تا کی باید این تغییر رنگ وضعیت‌ها با مال و روحیه مردم بازی کند؟ عملکرد جدی‌تری نیاز است. قوانین سفت و سخت برای آن دسته از شهروندان که با این بیماری مثل یک قصه خنده‌دار بازی می‌کنند و همچنین مدیریت بهتری نیاز است تا بتوانیم از شر این آفت خلاص شویم.
کد خبر: ۹۲۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۶ 03 December 2020

به گزارش تابناک قم، زمان زیادی نمانده تا برای یکساله شدن ورود کووید۱۹ به کشورمان، مراسم سوگواری به صرف هدیه ماسک و الکل بگیریم. نه تنها کشور ما، بلکه تمام جهان مشکلات و مصیبت‌هایی زیادی را بخاطر وجود منحوس این ویروس متحمل شد که بدترینش مشکلات اقتصادی و مرگ و میر بالا بود.

ایران ما هم زخم‌های زیادی بخاطر این ویروس خورد و مشکلات اقتصادی‌مان بیش از پیش و درد مردم بزرگتر شد. قرنطینه ها و وضعیت قرمز شروع شد و اوضاع سخت‌تر از قبل شد. قم هم مثل تمام شهرهای ایران مصیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشت، خصوصا که در ابتدای ورود کرونا به ایران، انگشت اتهام همه به سمت شهر مقدس قم بود و این شهر را باعث و بانی شیوع کویید۱۹ در ایران می‌دانستند.

فروردین ۹۹ نوروز تلخی را در قرنطینه سپری کردیم و تمام امیدمان پایان یافتن این بیماری در بهار و تابستان بود؛ اما چه امیدی، پاییز ۹۹ رسید و دوباره اوضاع قم قرمز شد و قرنطینه شروع شد و ضربه دیگری به اقتصاد و روحیه مردم زد. البته خداروشکر این قرنطینه هرچه مشکلات را بیشتر کرد حداقل اوضاع قرمز قم را به نارنجی رساند.

محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: خوشبختانه میزان مثبت بودن تست های ابتلا به کرونا نیز در استان و در هفته های اخیر از 70 درصد به 30 درصد کاهش دارد.

وی بیان کرد: رتبه کرونایی قم در بین استان های کشور به رتبه 24 کاهش یافته و وضعیت از حالت قرمز به نارنجی درآمده است، اما همچنان باید توجه داشت که این امر شکننده است و نیاز به مراقبت دارد.

از تغییر وضعیت قرمز کرونایی قم به نارنجی خرسندیم اما تا کی باید این تغییر رنگ وضعیت‌ها با مال و روحیه مردم بازی کند؟ عملکرد جدی‌تری نیاز است. قوانین سفت و سخت برای آن دسته از شهروندان که با این بیماری مثل یک قصه خنده‌دار بازی می‌کنند و همچنین مدیریت بهتری نیاز است تا بتوانیم از شر این آفت خلاص شویم وگرنه تا سال های سال و هر زمان که واکسن بدستمان برسد باید هی قرنطینه و هی آزاد شویم.

بهتر است جدیت کار پرستاران و پزشکان را مسئولین هم در عملکردشان داشته باشند تا این ماجرای به یک خاطره تلخ تبدیل و تمام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار