فرماندار قم طرح محله محور شهید سلیمانی (ره) را یک طرح سرشار از محبت و رحمت نسبت به همنوعان دانست و گفت: این طرح به یک هفته و دو هفته خلاصه نمی شود و درازمدت خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 03 December 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به آغاز طرح محله محور شهید سلیمانی از اول آذر ماه بیان کرد: این طرح با هدف کنترل کرونا و پیشگیری از ابتلاء بویژه در فصل سرما و با محوریت خانواده ها و محله ها اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: قرارگاه این طرح در فرمانداری قم مستقر است و دو نهاد فعال و حیاتی یعنی مرکز بهداشت و بسیج به عنوان نهادهای برخوردار از پایگاه های مردمی در محله ها، به عنوان بازوان اجرایی این طرح شناخته می شوند.

وی با اشاره به 6 جلسه و 27 مصوّبه ستاد فرماندهی این طرح تا به امروز اظهار کرد: تشکیل 4 کمیته و 3 تیم عملیاتی، حمایتی و نظارتی از دیگر برنامه های انجام شده در طرح شهید سلیمانی در قم است.

فرماندار قم تصریح کرد: در این طرح، خانواده ها و محله هایی که مشکلات بیشتری در زمینه مواجهه با کرونا داشته اند، شناسایی و اقدامات لازم برای کمک به آن ها اجرایی می شود.

حیدری ادامه داد: سه نقاهتگاه در مناطق هلال احمر، اردوگاه ولایت و شاه جمال برای این طرح در نظر گرفته شده تا ضمن پیگیری قرنطینه برخی بیماران در خانه ها، امکان کمک به بیماران و افراد خانواده آنان در این نقاهتگاه ها نیز وجود داشته باشد.

وی گفت: تا به امروز حدود 3 هزار و 500 نیروی بسیج و مرکز بهداشت در این طرح مشارکت فعال داشته اند.

فرماندار قم سپس به توجه ویژه کمیته نظارت ستاد فرماندهی طرح شهید سلیمانی به نانوایی های استان پرداخت و گفت: با توجه به گزارش های نظارتی و بحث عدم رعایت برخی شیوه نامه های بهداشتی در نانوایی های استان، تلاش می شود تا نظارت های دقیق تری بر نانوایی ها و در روزهای آینده به انجام برسد.

حیدری ادامه داد: طبق آمار، حدود 3 درصد جمعیت کشور مبتلا به کرونا و یا در معرض آن هستند و از این رو، 97 درصد دیگر جمعیت باید محدودیت هایی را بپذیرند، لذا باید گفت طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور به دنبال آن است تا محدودیت های إعمال شده برای 97 درصد مردم کمتر یا برداشته شود.

وی طرح شهید سلیمانی را طرحی سرشار از رحمت و محبت خواند و گفت: این طرح به چند هفته محدود نخواهد شد و درازمدت خواهد بود.

فرماندار قم همچنین ضمن بیان ضرورت کمک همه دستگاه ها و نهادها به این طرح، اقدام مرکز بهداشت استان را در تحویل اقلام بهداشتی به نیروهای بسیج و به منظور توزیع این اقلام در میان خانواده ها ستود و بر تداوم آن تأکید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار