طی ابلاغیه ای از سوی وزیر علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه قم به عنوان دانشگاه معین و نماینده وزارت علوم در این استان تعیین شد.
کد خبر: ۹۲۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 03 December 2020

به گزارش تابناک قم ،همچنین طی حکمی از سوی منصور غلامی حجت‌الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز نیز به عنوان رییس دانشگاه معین استان منصوب شد.

بر اساس این گزارش دانشگاه معین، دانشگاه یا واحد آموزش عالی پژوهشی و فناوری دولتی در هر استان است که توسط وزارت به عنوان دانشگاه معین جهت انجام برخی وظایف در حوزه آموزش عالی در استان انتخاب می شود.

هدف از این اقدام تمرکز زدایی و واگذاری برخی از وظایف و تصمیم گیریها به استان ها و کاهش بروکراسی ناشی از تمرکز تصمیم‌گیری در وزارت، هم افزایی موسسه های آموزش عالی واقع در هر استان در راستای افزایش کارآیی و اثر بخشی و ماموریت گرایی است.

دانشگاه قم هم ‌اکنون دارای هفت دانشکده، هشت مرکز پژوهشی و فناوری، ۳۴ گروه آموزشی و ۷۷ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی است.

هشت هزار و ۵۲۰ تَن دانشجو در دانشگاه قم مشغول به تحصیل هستند که تعداد پنج هزار و ۴۸۵ تَن در مقطع کارشناسی، ۲ هزار و ۶۸۷ تَن در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۴۸ تَن نیز در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار