مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: در استان بیش از ۵۰ درصد مشاغل خدماتی بوده که در شرایط شیوع کرونا با یک درصد افزایش بیکاری مواجه شدیم.
کد خبر: ۹۲۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 03 December 2020

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی صبح امروز در جلسه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با اشاره به اینکه در استان قم بیش از 50 درصد مشاغل خدماتی بوده که در شرایط شیوع کرونا با یک درصد افزایش بیکاری مواجه شدیم اظهار داشت: از همین رو توسعه مشاغل خانگی فرصت مناسبی است، مشاغل خانگی ارزانترین نوع ایجاد اشتغال هم به شمار می‌آید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم توسعه مشاغل خانگی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار از سال گذشته پیگیری شده است افزود: 123 نفر در حوزه زنان سرپرست خانوار تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه متقاضیان پس از دریافت تسهیلات و شروع کار در نهایت به حوزه استانداردسازی وبرندسازی هم مرتبط می‌شوند تصریح کرد: مزیت‌هایی که در طرح مشاغل خانگی در استان مورد بوده مربوط به مشاغلی همچون گلیم‌بافی، قالیبافی، تولیدات چرم، ساخت عروسک، مجسمه‌سازی و حجم سازی، خیاطی، تراش سنگ‌های زینتی، ترجمه متون مدیریت محتوایی و نرم افزاری، ویرایش متون، کفش، برنامه نویسی و انیماتور، تولیدات محصولات و بسته بندی است.

کاویانی با اشاره به سهم استان قم از این طرح گفت: سهم استان در طرح توسعه مشاغل خانگی 1500 نفر است که تاکنون 1100 نفر ثبت نام کرده‌اند با این وجود این عدد با توجه به ظرفیت استان قم می‌تواند به 3000 نفر افزایش یابد و طرح پوشش طرح قرار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم شرایط دریافت تسهیلات را مورد توجه قرار داد و افزود: بومی استان، حداقل سن 18 سال و نداشتن بیمه کارفرمایی، ممنوعیت کارهای سخت و زیان آور بودن از مهمترین موارد لحاظ شده برای اعطای این تسهیلات است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار