استاندار قم:
محدودیت هایی که مصوب ستاد ملی کرونا است، ادامه خواهد داشت و هر گونه بازگشایی و رفع محدودیت ها نیز منوط به تصمیم گیری و ابلاغ از طرف این ستاد است. هیچ سهل‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۹۲۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶ 03 January 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست، استاندارقم در پایان جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که فعلا وضعیت کرونایی قم زرد است، گفت: محدودیت هایی که مصوب ستاد ملی کرونا است، ادامه خواهد داشت و هر گونه بازگشایی و رفع محدودیت ها نیز منوط به تصمیم گیری و ابلاغ از طرف این ستاد است.

وی افزود: در حال حاضر شاهد سیر نزولی بیماری کرونا در استان هستیم و این سیر نزولی با توجه به گزارشی که در ستاد ملی داده شد نباید موجب غفلت ما شود.

سرمست ادامه داد: در برخی از استان‌ها از جمله مازندران وضعیت کرونا به نوعی هشدار دهنده است و همچنان باید دقت، مراقبت و نظارت خود را بیشتر کنیم چرا که آغاز فصل سرما می‌تواند در تشدید این بیماری موثر باشد.

استاندار قم گفت: مباحثی که در سطح محافل و مجالس در رابطه با جهش نوع انگلیسی ویروس کرونا گفته می‌شود، نگران کننده است.

وی ادامه داد: باید از سهل انگاری و همچنین سهل گرفتن این موجی که می‌تواند در بهمن یا اسفند شروع شود پرهیز کنیم.

استاندار قم اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد ملی نیز روی اعمال نظارت‌های بیشتر بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تدام این موضوع تاکید شد.

وی گفت: مهلت تسهیلات ودیعه مسکن و تسهیلاتی که برای حمایت از مشاغل آسیب دیده در نظر گرفته شده است تا تا پایان بهمن ماه تمدید شد که جزئیات آن را در ابلاغیه‌های ستاد ملی به اطلاع همگان خواهیم رساند.

استاندار قم همچنین با اشاره به این که اعمال سختگیری‌ها و محدودیت‌ها و مهم تر از آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهروندان در کاهش بیماری خیلی موثر بود، افزود: اصناف و کسبه به رغم آن که بیشترین آسیب را دیدند، ولی برای حفظ جان خود و مردم واقعا متحمل خسارت شدند.

وی اضافه کرد: این شرایط به سادگی به دست نیامده از این رو باید قدردان مردم باشیم و برای ادامه کار نیز همچنان به این همراهی و همدلی نیاز داریم.

استاندار قم بیان کرد: طبق تجربه‌ای که از گذشته داریم هر گونه عادی نشان دادن اوضاع می‌تواند شکننده باشد و موج کرونا را بار دیگر بازگرداند.

وی بیان کرد: بزرگان، علما و روحانیت همیشه از الزام داشتن رعایت دستورالعمل های بهداشتی پشتیبانی کردند و این نقطه قوتی است که در استان داشتیم و همچنان قدردان این همدلی و هم افزایی هستیم.

وضعیت کرونا در قم از روز ۶ دی ماه به حالت زرد درآمده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار