با اینکه برخی مسئولان بر این باورند که قم از استان‌های موفق کشور در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید است؛ اما برخی دیگر با این نظر مخالف بوده و اعتقاد دارند که اگر تسهیلات بانک‌های قم به موقع و کامل به تولیدکنندگان قمی پرداخت شود اوضاع قم بسیار بهتر میشود و بانک‌های قم در این مورد کوتاهی می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹ 03 January 2021

به گزارش تابناک قم، برای رشد یک درخت، نمی‌شود باغبان به آن آب دهد، ریشه آب و مواد معدنی را بگیرد، ساقه انتقال ندهد و درخت رشد کند؛ برای رشد بایستی همه بخش‌های درخت دست به دست هم دهند. رشد و رونق اقتصادی هم همین است، برای خودکفا شدن و پیشرفت تولیدات و رشد اقتصادی باید همه بخش‌های مرتبط با انجام کامل وظایف خود به بالا رفتن سطح جامعه از این نظر، کمک کنند.

زیرساخت‌هایی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، بانک‌ها تسهیلات دهند، سرمایه‌گذار پیدا شود، یاعلی بگویند و جلو بروند، حال اگر یک قسمت کار ایراد پیدا کند دیگر هرچقدر هم شعار اقتصادی سر دهیم نمی‌شود و یا سخت می‌شود.

متاسفانه بانک‌های استان قم آن قسمت پر ایراد ماجرا هستند. کند بودن پرداخت تسهیلات و گاهی عدم پرداخت، شرایط اقتصادی و تولیدی استان قم را دچار مشکل میکند که باید هرچه زودتر مورد بررسی قرار گیرد.

حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در قم به عنوان مهم‌ترین راهبرد توسعه اقتصادی استان بایستی مورد توجه مسئولان باشد و پرداخت تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه ثابت و در گردش موردنیاز فعالان اقتصادی وظیفه بانک در این بخش است بانک‌ها قم که چندان موفق از پس آن برنیامده‌اند.

با اینکه برخی مسئولان بر این باورند که قم از استان‌های موفق کشور در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید است و تاکنون با پرداخت این تسهیلات، بخش اقتصادی به‌خصوص حوزه اشتغال و تولید استان روند رو به رشدی داشته است؛ اما برخی دیگر با این نظر مخالف بوده و اعتقاد دارند که اگر تسهیلات بانک‌های قم به موقع و کامل به تولیدکنندگان قمی پرداخت شود اوضاع قم بسیار بهتر میشود و بانک‌های قم در این مورد کوتاهی می‌کنند؛ که باید گفت گویا همینطور است و حق با دسته دوم مسئولین است.

توجه به مطالبات سرمایه‌گذاران در واگذاری به‌موقع زمین و رفع موانع تولید ضروری است، همچنین بانک‌های عامل باید به‌موقع در پرداخت تسهیلات اقدام کنند تا بتوان این پروژه‌ها را به سرانجام رساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با گلایه‌مندی از عملکرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عنوان کرد: انجام تعهد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید و جهش تولید زیر ۵۰ درصد و گاهی در حد ۳۷ درصد گزارش‌شده و این میزان عملکرد رضایت‌بخش نیست.

مهرداد غضنفری با تأکید بر اینکه پرداخت مستقیم وام از طریق بانک‌ها روی میزان عملکرد استانی درج نمی‌شود و بهتر است تسهیلات مطابق با ثبت در سامانه پرداخت شود تا وضعیت پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل شفاف‌سازی شود، گفت: علی‌رغم اهمیت جایگاه کشاورزی در رونق تولید، متأسفانه پرداخت تسهیلات توسط بانک کشاورزی مطلوب نیست و باید میزان جذب تسهیلات افزایش یابد.

اگر همینطور پیش برود اقتصاد قم و تلاش‌های تولیدکنندگان قمی فدای کم توجهی بانک‌ها میشود و باید چاره‌ای پیدا کرد و دلسوزی بانک‌های قم را نسبت به اقتصاد این استان تحریک کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار