استاندار قم با اشاره به محدودیت بافت روستایی و کشاورزی در استان، وضعیت پرداخت زکات را مطلوب دانست و از هم استانی ها خواست تا همچنان در امور خیر پیشتاز باشند.
کد خبر: ۹۳۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 06 January 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست شورای زکات استان با اشاره به گزارش های ارائه شده در این نشست بیان کرد: باید گفت با توجه به بافت عمدتا شهری استان و این که تنها 4 درصد بافت روستایی در قم دیده می شود و بخش کشاورزی نیز محدود است، اما به نظر می رسد از همین حداقل موجود در موضوع زکات، نهایت استفاده صورت گرفته است.

وی افزود: البته توصیه های لازم در موضوع زکات به بخشداران و همچنین دستگاه های مسؤول مانند جهاد کشاورزی و تعاون روستایی انجام شده است.

استاندار قم با اشاره به دیدارهای مردمی خود و درخواست برخی از مردم برای توجه بیشتر به مسائل معلولان و ناتوانان جسمی و ذهنی خاطر نشان کرد: متأسفانه ردیف مشخصی برای کمک به این افراد وجود ندارد، اگرچه تلاش می شود تا از ظرفیت خیّرین در این موضوع استفاده شود.

سرمست اضافه کرد: انصافا خیرین استان در همه زمینه های کمک و یاری به همنوع و حتی در بحران هایی مانند سیل و کرونا، پیشگام بوده، خوش درخشیده و فراتر از انتظار ظاهر شده اند.

وی در ادامه بر ضرورت هدفمندی کمک به نیازمندان اشاره و بیان کرد: تدبیری لازم است تا این کمک ها به صورت هدفمند و بر اساس نیاز نیازمندان انجام شود تا افراد مستحقّ بیشتری مورد حمایت قرار گیرند.

استاندار قم لزوم مستندسازی، آموزش و فرهنگ سازی را در این مسیر یادآور شد و اظهار کرد: خوشبختانه کارگروه ها و کمیته هایی در استان برای شناسایی افراد نیازمند، توانمندسازی آنان و همچنین حمایت و پشتیبانی از اقشار آسیب دیده از کرونا فعالیت دارند تا این کمک ها با سرعت و دقت بیشتری توزیع شود.

سرمست همچنین پیشنهاد داد تا همکاری و هماهنگی حداکثری بین سازمان بهزیستی و کمیته امداد استان بویژه در موضوع زکات و کمک به نیازمندان محقق و عملیاتی شود.

وی در عین حال گفت: کمک به دانش آموزان بی بضاعت برای تهیه مایحتاج آموزش مجازی بویژه در روستاهای استان و هدایت کمک ها به این موضوع، از دیگر اولویت های امروز است.

استاندار قم در پایان بیان داشت: تردیدی نیست که وضعیت فعلی موضوع زکات در استان نسبت به گستردگی این موضوع در قم، بهتر از بسیاری دیگر از استان هاست، اما نباید از یاد بُرد که قم همیشه باید در امور خیر پیشتاز باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار