پژوهشگر و استاد دروس خارج حوزه علمیه قم گفت: امروز جامعه ما نیازمند بررسی و تبیین مکتب سیاسی و اندیشه های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است.
کد خبر: ۹۳۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 06 January 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید ضیاء مرتضوی در مراسم افتتاح سرای فرهنگ و قرآن آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم افزود:  پس از حضرت امام(ره) هیچ کس را به ویژه در دهه نخست انقلاب سراغ ندارم که در حد آیت الله هاشمی به ماهیت حکومت و اداره جامعه از منظر الزامات فقهی و حقوقی توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی با توجه به مباشرت نزدیک با امام راحل مسائل را کاملا مورد توجه و پیگیری قرار داده و در تصمیم گیری های ایشان تأثیرگذار بود، خاطرنشان کرد: ایشان از نظر نقش آفرینی در حل چالشها و مشکلات کشور کم نظیر بوده و البته این واقعیت نافی تلاش ها و نقش آفرینی دیگر بزرگان نیست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آگاهی، جامع نگری و آینده نگری آیت الله هاشمی از ظرفیت های عظیم فقه اسلامی، تصریح کرد: ایشان به حاکمیت فقه اعتقاد و التزام داشته و به عنوان یک اصل مطرح می کردند که نباید شخصی مافوق قانون که غیرمسؤول و غیرپاسخگوست، همه اختیارات را داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر مسأله اعتدال تأکید فراوانی داشته و فقه تشیع نیز فقه میانه روی و اعتدال است، گفت: اندیشه های مرحوم آیت الله هاشمی برای ماندگاری نیازمند تبیین علمی، مستندسازی و ترویج و گسترش در میان اقشار تأثیرگذار دانشگاهی و حوزوی است.  

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار