استاندار قم با قدردانی از تلاش دستگاه های مختلف در راستای جذب اعتبارات عمرانی گفت: هر چند اعتبارهای تخصیص یافته به نسبت، اعتبارات بالایی نبوده ولی برای جذب آنها در استان تلاش شده و برای سال ۱۴۰۰ نیز اولویت باید با طرح‌های با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی باشد و آنها را به اتمام برسانیم.
کد خبر: ۹۳۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 07 January 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز پنجشنبه دردهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم در تالار کرامت استانداری همچنین آسیب شناسی در این زمینه را ضروری دانست و افزود: هدف از ارائه گزارش در خصوص وضعیت طرح‌های مختلف استان نخست ارزیابی عملکرد مدیران و همچنین برنامه‌ریزی برای رفع نواقص و کاستی‌ها و احیانا کوتاهی‌هاست.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این خصوص یک گزارش تحلیلی ارائه کند، خاطرنشان کرد: لازمه این کار بازدیدهای مستمر از طرحهاست، از این رو معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های مجری برنامه‌های منظم بازدید از طرح های عمرانی استان را داشته باشند.

وی ادامه داد: برای این مدتی که در پیش رو داریم این برنامه ریزی را خواهم داشت که همانند روزهای سه‌شنبه که برای بازدید از واحدهای تولیدی وقت می‌گذاریم جهت بازدید از طرح‌های عمرانی نیز یک وقت مشخصی را برنامه ریزی کنیم تا از نزدیک طرح ها را دنبال نماییم.

استاندار قم تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بیشترین پیگیری را در مورد فرآیند پیشرفت طرح های خود چه در سطح استان و چه در سطح ملی انجام دهند.

سرمست اضافه کرد: بار اصلی مسئولیت بر عهده دستگاه متولی است و بیشترین پیگیری را انجام دهند و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان  که پیگیری‌های بسیار مثبتی در زمینه طرح ها و اعتبارات عمرانی استان داشتند نیز انتظار داریم که این پیگیری ها و همکاری ها با شدت و قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اهمیت در دستور کار قرار گرفتن موضوع جذب اعتبارات ملی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر به جذب اعتبارات ملی و گلوبال توجهی نکنیم در شاخص های استانی در مقایسه با استان های دیگر نمی توانیم جذب آنچنانی داشته باشیم.

احمد امیر آبادی فراهانی افزود: چون اعتبارات سه درصد و مناطق کمتر توسعه یافته را کمتر در قم داریم و وضعیت استان از لحاظ این شاخص ها بین استان های دیگر خوب است بودجه خوبی تخصیص داده نمی شود و تنها جایی که می توانیم تلاش کنیم موضوع اعتبارات گلوبال و ملی می باشد.

عضو مجمع نمایندگان قم بیان کرد: باید تلاش کنیم اعتبار بیشتری جذب کنیم و اعتبارات مربوط به سال ۹۹ نیز برگشت نداشته باشد و به هر صورت عملکرد استان در جذب اعتبارات سال ۹۸ قابل توجه و قدردانی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار