اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم با الحاق و توسعه بیش از 130 هکتار به برخی شهرک ها و نواحی صنعتی استان موافقت کردند.
کد خبر: ۹۳۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 09 January 2021

به گزارش تابناک قم، الحاق زمین و توسعه برخی نواحی و شهرک های صنعتی قم از جمله مباحث مطرح شده در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود.

در این نشست الحاق 44 هکتار به ناحیه صنعتی سیرو برای توسعه صنایع غذایی و صنایع تبدیلی در این منطقه، احداث ناحیه صنعتی بیدهند به مساحت بیش از پنج هکتار و همچنین الحاق 27 و 58 هکتاری در شهرک صنعتی ثامن الائمه (ع) قنوات در حالی به تصویب رسید که الحاق 44 هکتاری ناحیه صنعتی سیرو به 21 هکتار فعلی می تواند به استقرار حدود 100 واحد جدید در این منطقه و اشتغالزایی برای جمع قابل توجهی از نیروهای کاری بینجامد.

همچنین اختصاص سه هکتار در اراضی محور سلفچگان برای تولید آهک صنعتی نیز در این نشست مطرح شد و مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

قرار است در این سه هکتار، نخستین کارخانه تولید آهک صنعتی در استان با اشتغالزایی مستقیم 85 و اشتغالزایی غیرمستقیم 65 نفر و با امکان تأمین آهک برای دیگر استان ها راه اندازی شود.

این در حالی است که استان قم در حال حاضر 15 کارگاه و یا کارخانه تولید آهک به شکل سنتی دارد.

تغییر و اصلاح نقشه 10 هکتاری پروژه مارال ستاره با کاربری ورزشی از دیگر مصوّبات نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه قم بود.

همچنین اعضای این شورا با تغییر و اصلاح نقشه محدوده پرورش اسب در منطقه دیزیجان به دلیل حفاظت از یک نوع در حال انقراض در حالی موافقت کردند که این پروژه پیش از این موفق به دریافت مصوّبه اجرایی از شورای برنامه ریزی و توسعه استان شده بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار