رئیس مرکز بهداشت قم گفت: ما نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن ورزشی قم گله مندیم و از دست اندرکاران این عرصه می خواهیم تا یک بار برای همیشه، شیوه نامه های لازم را مطالعه کنند و نسبت به آن پایبند باشند.
کد خبر: ۹۳۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 09 January 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی با بیان تداوم روند کاهشی ابتلا و بستری کرونایی در استان اظهار کرد: قم در حال حاضر در بین 31 استان کشور، در رتبه بیست و هفتم از نظر ابتلا و در رتبه بیست و دوم از نظر جانباختگان کرونایی قرار دارد.

وی با اشاره به شاخص هُشدار اپیدمی در دو هفته اخیر در قم گفت: این هُشدار به معنای میانگین روزانه بستری در دو هفته اخیر در 100 هزار نفر جمعیت است که اکنون عدد 1.64 را نشان می دهد.

رئیس مرکز بهداشت قم یادآور شد: در هفته اخیر 133 نفر در استان با مشاهده برخی علائم کرونا به اورژانس مراجعه داشته اند که از این تعداد نسبت به بستری 83 مورد اقدام شده و بقیه با دریافت توصیه ها و داروهای احتمالی لازم به خانه بازگشته اند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین تعداد جانباختگان مشکوک و قطعی کرونا را در استان عددی ثابت در روزهای اخیر عنوان کرد و بیان داشت: از 843 نمونه گرفته شده در هفته گذشته، 79 مورد یعنی 9 درصد نمونه گیری ها، مثبت بوده است که شرایط خرداد ماه سال جاری را در استان تداعی می کند.

محبی ادامه داد: در حال حاضر 72 درصد بیماران کرونایی در مراکز بهداشت استان شناسایی می شوند.

رئیس مرکز بهداشت قم درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مشاغل مختلف استان خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان ها، صنایع و اصناف، نانوایی ها، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر ازدواج، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه ها و گیم نت ها از جمله مواردی هستند که ارزیابی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها عددی کمتر از 75 را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مجتمع های خرید و پاساژهای قم کمتر از 75 درصد است و ضرورت استفاده از اپلیکیشن ماسک را در این اماکن یادآوری می کند.

محبی با ابراز گلایه از فعالیت اماکن ورزشی استان تأکید کرد: دست اندرکاران و مسؤولان این عرصه باید یک بار برای همیشه نسبت به مطالعه کامل و دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام و البته آن ها را رعایت کنند، نه این که مکرّر از ما درخواست برگزاری مسابقات مختلف ورزشی را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در عین حال بیان کرد: آمار میانگین استفاده از ماسک در بین مردم استان در دو هفته قبل، عدد 76 درصد را نشان می داد که این عدد در هفته اخیر به 78 درصد رسیده، به بیان دیگر با اینکه شاهد رشد دو درصدی استفاده عمومی مردم قم از ماسک هستیم، اما باید گفت همچنان و حداقل 22 درصد مردم ماسک نمی زنند که این امر یک هُشدار است.

وی با هُشدار جدی نسبت به آمار استفاده از ماسک در ادارات و سازمان های استان گفت: آمار این بخش نیز از 95 درصد به 71 درصد کاهش داشته و ضروری است تا مدیران استانداری نسبت به تذکرهای لازم در این حوزه اقدام کنند.

محبی افزود: آمار استفاده از ماسک توسط مردم و در وسائل نقلیه عمومی نیز کاهشی دو درصدی را نشان می دهد و از 70 درصد به 68 درصد رسیده است.

وی با تشکر ویژه از فروشگاه های زنجیره ای استان برای افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیان داشت: روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این فروشگاه ها روندی افزایشی است و امیدواریم این روند افزایشی با توجه کامل تداوم داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار