معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۹۹۱ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد و سایر نیازمندان در قم اهدا شد.
کد خبر: ۹۳۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 09 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمدابراهیم نعیمی افزود: ۲۹۱ مورد از این تعداد اهدای جهیزیه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بود که شامل ۲۰۳ مورد دختران جوان و ۸۸ مورد نیز ازدواج مجدد زنان مطلقه تحت پوشش بوده است.

وی با اشاره به رشد بیش از ۶۸ درصدی مراجعات غیرمددجویی به کمیته امداد قم در سال جاری، اضافه کرد: درصدی از این مراجعات برای تهیه جهیزیه بوده است که به دلایلی از جمله فوت سرپرست خانوار و از دست دادن شغل به دلیل شیوع ویروس کرونا به کمیته امداد مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۷۰۰ سری از جهیزیه‌های اهدایی به نوعروسانی بوده است که تحت پوشش کمیته امداد نبوده‌اند.

به گفته نعیمی، ارزش ریالی این تعداد جهیزیه بیش از ۷۶ میلیارد ریال می‌باشد و این جهیزیه‌ها در مواردی به‌صورت کالا از جمله یخچال، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی و در مواردی پول نقد بوده است.

وی با اشاره به برگزاری پنج برنامه توزیع جهیزیه در سال جاری، اضافه کرد: در جشن میلاد حضرت زینب(س)، طی مراسمی در حرم حضرت معصومه(س) ۳۱ سری جهیزیه به ۳۱ نوعروس تحت پوشش این نهاد اهدا شد.

وی بیان کرد: ۱۶۱ هدیه ازدواج به ارزش ریالی چهار میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال به نودامادهایی که فرزند خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بوده‌اند، اهدا شد.

معاون کمیته امداد قم افزود: نوعرسان و نودامادها برای تکمیل جهیزیه خود می‌توانند ۱۰۰ میلیون ریال وام نیز از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دختران و پسران تحت پوشش کمیته امداد باید در دوره‌های آموزشی پیش از اقدام به ازدواج و همسرداری شرکت کنند.

حدود ۲۲ هزار و ۲۷ هزار خانوار در قالب حدود ۳۹ هزار و ۸۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قم هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار