کد خبر: ۹۳۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱ 10 January 2021

بیانات راهبردی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نوزدهم دی ماه 1399 و در دیدار مجازی مردم قم و البته ملت ایران و آزادیخواهان جهان با رهبر و مُقتدای خود، باز هم شور و حرارتی در دل ها افکند و در تاریخ نقش بست، بویژه آن که با سلام و درودی به مردم عزیز قم و به حوزه‌ علمیّه‌ عظیم ‌الشّأن آغاز شد، با تعبیر سوزناک «من از مشاهده‌ چهره‌ های مُنوّر برادران عزیز قمی محرومم» ادامه یافت و البته حُسن ختامش نیز سخنی دوباره با ملّت عزیز، مردم عزیز قم و حوزه‌ علمیّه‌ مُعظّم بود.

و اما رهنمودهای اخیر حضرت آقا با تعبیر ماندگار «اوّلین ضربه‌ تبر ابراهیمی بر پیکر بُت بزرگ آمریکا» درباره حماسه نوزدهم دی ماه مادر انقلاب در سال 1356، یادآور ضرورت حراست و نگهبانی همه جانبه و همیشگی از این قیام تاریخی نیز هست.

حضرت آقا در ادامه این بیانات، یاد و خاطره شهدای همراهِ شهید سردار سلیمانی و از جمله «شهید مظفری نیا» را گرامی داشتند، شهیدی از دیار کریمه اهل بیت (س) که تا ابد فخر مردم مرکز انقلاب خواهد بود و یاد همیشگی سردار دل ها، یاد او را نیز زنده خواهد کرد.

و در ادامه، از دو چهره بزرگ علمی از اهالی شهر انقلاب یعنی شهید والامقام فخری زاده و مرحوم آیت الله مصباح یزدی سخن به میان آمد که به تعبیر حضرت آقا، میراث آن ها بایستی با قوت و به بهترین وجه ادامه پیدا کند.

سپس نوبت به یادکرد دوباره حماسه بزرگ‌ نوزدهم دی ماه قمی ها و لزوم و وجوب حراست و نگهبانی از آن رسید، هم حراست از خود حماسه به معنای زنده نگه داشتن آن و هم نگهبانی از مضمون و محتوای این حادثه و کوشش برای جلوگیری از تحلیل انحرافی و تفسیر غلط آن.

دلیل این ضرورت هم به تعبیر حضرت آقا آن است که نوزدهم دی ماه مردم قم، یکی از نقطه ‌های اوج حیات ملّت ایران بوده و البته این حماسه بزرگ در کنار روشنگری راهِ آینده ملت، هم به آیندگان روحیه می دهد و هم این که مایه‌ افتخار و عزّت ملّی است.

به هر حال حادثه‌ نوزدهم دی در تعبیر رهبر بصیر انقلاب اسلامی، یک خشم و اعتراض مردمی به رژیم دیکتاتور، وابسته، فاسد، ضدّ دین، اشرافی و طبقاتی و البته مقدّمه ‌ای برای قیام عمومی مردم ایران بود که از قم شروع شد و شروع کننده آن قمی ها بودند، اما در قم تمام نشد و به قم منحصر نماند، بلکه به تبریز، یزد، کرمان، شیراز، مشهد و تهران سرایت کرد و به تدریج به یک قیام عمومی در همه شهرها و روستاها منتهی شد.

رهبر خبیر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان اخیر خود در نوزدهم دی ماه سال جهش تولید، جنبه‌ دینی و ضدّ آمریکایی قیام نوزدهم دی ماه مردم قم را به عنوان دو نکته مهم این حماسه معرفی کردند و هدف نهایی انقلاب اسلامی را، ایجاد تمدّن نوین اسلامی دانستند.

در ادامه نیز سخن از آن به میان آمد که باید تحریم های ظالمانه برداشته شود و البته ما هم باید اقتصادمان را به گونه ای تنظیم و برنامه‌ریزی کنیم که با وجود تحریم هم بتوان کشور را به خوبی اداره کرد، مسیری که با سیاست «اقتصاد مقاومتی» گِرِه خورده است و به تعبیر حضرت آقا باید به شدّت و جدّیّت دنبال شود.

«استفاده از ابتکار و نشاط جوانان در کنار تجربه‌ افراد مُجرّب در مدیریّت های کشور»، «تولید واکسن کرونا در ایران به عنوان نشانه ای از افتخار و عزت ملی»، «ممنوعیّت ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به کشور»، «لزوم ادامه‌ مراقبت های بهداشتی» و «ضرورت استفاده از تجربه ‌های جدید در درمان کرونا» از دیگر نکات سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز حماسه مردمی نوزدهم دی ماه مردم شهر قم به عنوان مادر انقلاب، مرکز انقلاب و شهر انقلاب بود.

همه این نکات و راهبردها برای تک تک مردم قم، مردم ایران و همه عدالت طلبان و آزادیخواهان جهان، حکایت از لزوم معرفت و تحلیل واقع بینانه نسبت به وضعیت موجود و همچنین وجوب برخورداری از چشم انداز و افق روشن و امیدوارانه نسبت به آینده با رعایت برنامه ریزی مُدبّرانه و همه جانبه در دو ساحت فردی و اجتماعی است.

و البته خلاصه این دیدار مجازی و منویّات راهبردی، روایت جاودانه حضرت امام امیرالمؤمنین (ع) در کتیبه نصب شده حسینیه امام خمینی (ره) و در نوزدهم دی ماه 1399 است، آن جا که حضرت مولا (ع) می فرمایند:
«لا يَحمِلُ هذَا العَلَم إلّا أَهل البَصَر و الصّبر، اين پرچم را جز اهل بصیرت و صبر حمل نمی کنند ... .»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار