وضعیت آبی، رنگ جدیدی است که به معنای کم خطر بودن منطقه است، اما مثل وضعیت سفید نیست و قم در وضعیت آبی به سر می‌برد. همچنان در استان محدودیت تردد شبانه از ساعت 21 شب تا 4 بامداد إعمال می شود.
کد خبر: ۹۳۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۶ 10 January 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست استاندار قم پس از نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اضافه شدن یک محدوده رنگی جدید به وضعیت های قبلی قرمز، نارنجی و زرد کرونایی بیان کرد: وضعیت آبی به عنوان وضعیت کم خطر است و در حدّ فاصل وضعیت زرد و سفید قرار دارد.

وی افزود: بدیهی است استان قم با توجه به آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به عنوان وضعیت آبی کرونایی، هنوز با وضعیت سفید فاصله دارد و هرگونه سهل پنداری یا عادی انگاری می تواند مردم استان را با پیک بعدی کووید19 مواجه سازد.

استاندار قم با بیان اینکه جزئیات محدودیت های وضعیت آبی کرونایی اعلام خواهد شد خاطرنشان کرد: همچنان در استان محدودیت تردد شبانه از ساعت 21 شب تا 4 بامداد إعمال می شود.

وی اضافه کرد: تمام فعالیت ها در استان را رعایت شیوه نامه های بهداشتی لازم بازگشایی می‌شوند.

سرمست ادامه داد: البته اجتماعات و مراسم های تجمّعی شامل تعداد محدود خواهد بود و همان طور که در وضعیت های قرمز، نارنجی و زرد به ترتیب حداکثر افراد حاضر در تجمع می توانست 15، 20 و 30 نفر باشد، احتمالا برای وضعیت آبی قم نیز حداکثر تجمع های 40 تا 50 نفری مجوّز خواهند داشت که جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه محدودیت های کرونایی در وضعیت آبی در کمترین حالت خود ادامه خواهد داشت افزود: برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس برای پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی ادامه دارد که البته همچنان به مرحله ابلاغ نهایی و اجرایی شدن نرسیده است.

استاندار قم یکی دیگر از بحث های نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا را در نحوه توزیع واکسن و واکسیناسیون این بیماری دانست و گفت: 4 سطح و 4 مرحله در این موضوع مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تا کادر درمانی، افراد پُرخطر و افراد دارای بیماری زمینه ای در اولویت دریافت واکسن باشند.

سرمست در پایان تصریح کرد: جزئیات این امر نیز در آینده اعلام و ابلاغ خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار