رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم با بیان اینکه این دانشگاه در بیش از 50 رشته مهارتی دانشجو می پذیردگفت: توانمندسازی مهارتی دانشجویان مهترین رسالت دانشگاه است.
کد خبر: ۹۳۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 10 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمد حسن نادری در تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در توسعه مهارت محوری اظهار کرد: در نظام آموزش عالی علمی کاربردی رشته‌های تحصیلی و دوره‌های آموزشی متناسب با فضای کسب و کار جامعه و در ارتباط با رسته‌های شغلی تعریف می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان نماینده این نظام آموزشی در تمام دوره‌های آموزشی در دسته بندی گروه‌های مدیریت و خدمات اجتماعی، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند و مراکز علمی کاربردی هر کدام در یک گروه تخصصی فعالیت می‌کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم 8 مرکز فعال اقدام به پذیرش دانشجو در هر 4 گروه آموزشی می‌نمایند و در تمام این گروه‌ها نماینده برای پذیرش و آموزش دانشجو وجود دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون در بیش از 50 رشته محل در مراکز علمی کاربردی استان قم برای ترم بهمن در قالب تکمیل ظرفیت رشته‌ها در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در حال پذیرش و ثبت نام است.

نادری خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت ثبت نام می‌توانند تا 27 دی ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دیدن شرایط ثبت نام و اطلاعات رشته‌ها، فرم ثبت نام را دریافت کرده و سپس به 8 مرکز آموزش علمی کاربردی استان قم مراجعه کنند.

وی بیان کرد: رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم مهارت محور و غالبا بر اساس نیاز‌های استان انتخاب و اجرایی شده است که با استقبال خوبی روبرو شده است.

موفقیت در دوره‌های مهارت محور بستگی به خود دانشجویان هم دارد و انتظار است دانشجویان با پیگیری و پشت کار از فضای آموزشی در کلاس‌های آموزشی و در دوره ای کاربینی و کارورزی به صورت فعال حضور داشته باشند و از بسترهای مهارت آموزی موجود در این دانشگاه استفاده و بهره برداری کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم اضافه کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی علاوه بر کلاس‌های آموزشی، دوره‌ها و مسابقات و جشنواره‌هایی برای توانمندسازی دانشجویان با رویکردهای مهارت محور و با هدف افزایش توانمندی برای حضور در محیط کار برنامه ریزی و اجرا می کند و برنامه‌هایی همچون مسابقه طرح کسب و کار، المپیادهای مهارتی، جشنواره حرکت، رویدادهای تخصصی شتاب دهنده‌های کسب و کار را برگزار می کند.

وی تصریح کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم برنامه‌های متعددی از جمله میزبانی اولین مسابقه طرح کسب و کار دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، کسب رتبه در اولین المپیاد دانشگاه، برگزاری رویداد شتاب و استارت آپ سوهان و حلوا و همچنین رویدادهای دیگری در زمینه پوشاک و طراحی لباس با هدف حمایت از طرح‌های برگزیده برگزار شده و تجاری سازی ایده‌های کاربردی دانشجویان در حال برگزاری است.

نادری گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارتباطات بین المللی هم فعال است و اخیرا با یکی از دانشگاه‌های کشور آلمان تفاهم نامه ای برای اعزام دانشجویان در برخی از رشته‌ها برای شرکت در دوره‌های مهارتی امضا شده است و این فرصتی برای توانمند سازی دانشجویان بر اساس علم و مهارت روز دنیا است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار