رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه کشتار شیعیان پاکستان قلب های همه مسلمانان و بشریت را جریحه‌دار کرد گفت: باید اعتراض شدید خودمان را به دولت پاکستان اعلام نموده و از این اعمال ابراز انزجار کنیم.
کد خبر: ۹۳۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 10 January 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در پایان جلسه درس خارج فقه خود اظهار داشت: باید خودمان را در غم بستگان شیعیانی که به وضع بسیار بدی به قتل رسیدند، شریک بدانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افرود: به هیچ وجهی ریخته شدن خون یک انسان بی‌گناه مورد قبول اسلام و همچنین مورد قبول عقل نیست و اینها باید توجه داشته باشند که انسان یک مومنی را به ناحق به قتل برساند از مواردی است که غضب خدا بر آن مترتب است.

فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: چرا دولت پاکستان اجازه می‌دهد چنین مسائلی واقع شود؟ دولت‌ها نباید بگذارند چنین اموری که خلاف عقل و خلاف انسانیت و ادیان آسمانی است اتفاق بیافتد، همه مذاهب بشری حتی مذاهب غیر الهی قتل را به این نحوه ناحق تصدیق نمی‌کنند.

وی ادامه داد: البته شیعه در طول تاریخ گرفتار این ستم‌ها، ظلم‌ها و حق‌کشی‌ها بوده و تا آخر نیز خواهد بود و این را ما می‌دانیم راه حق همیشه گرفتار این بلاها بوده و است اما بالاخره نفی مسئولیت دولت پاکستان نمی‌کند و ما به عنوان طلبه های حوزه علمیه شیعه به شدت این کار را محکوم می‌کنیم و به دنبال این هستیم که عاملان را پیدا و مجازات کنند.

مهاجمان ناشناس در منطقه «مچ» پاکستان ۱۱ تن از معدنچیان را ربودند و با انتقال آنان به یک نقطه دورتر به ضرب گلوله همه آن‌ها‎ را کشتند و سپس از محل جنایت متواری شدند؛ گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه جاری در پاکستان را، برعهده گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار