رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با تغییر وضعیت این استان از زرد به آبی طی روزهای اخیر و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سینماهای قم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۳۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 11 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمدکاظم رضوانی افزود: با توجه به کاهش بهبود وضعیت کرونا و کنترل این بیماری در استان، چراغ سینماهای استان پس از پنج ماه تعطیلی بار دیگر روشن شد.

وی ادامه داد: اولین درخواست اکران فیلم در این استان طی روزهای گذشته ثبت شده سینما ونوس قم با اکران فیلم «دیدن ایم فیلم جرم است» فعالیت صنعت سینمایی استان پس از چندین ماه تعطیلی را از سر گرفت.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: با توجه به استمرار ممنوعیت تردد وسائل نقلیه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد، آخرین اکران فیلم های سینمایی در این استان در ساعت ۱۹ برنامه ریزی شده و پس از این ساعت هیچ اکرانی انجام نمی شود.

رضوانی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازگشایی مجدد فعالیت سینماهای استان اظهار داشت: رعایت فاصله‌گذاری، فروش بلیت متناسب با ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها، استفاده از ماسک و دستکش برای عوامل و همچنین تماشاگران سینما، فروش بلیت به‌صورت الکترونیکی و ضدعفونی کردن مستمر سالن‌های نمایش ازجمله مهم‌ترین مسائل بهداشتی است که باید در سینماها رعایت شود.

سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی، سینمای آوینه با ۲۲۰ صندلی، سینمای شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم به شمار می‌آید.

۱۲ آموزشگاه آزاد سینمایی با سطح آموزشی بسیار خوب نیز در قم فعالیت می کند. ضمن اینکه حدود ۵۰۰ هنرمند حرفه ای و متخصص در بخش های مختلف از جمله فیلمنامه نویسی، گریم، طراحی صحنه، کارگردانی، طراحی لباس، فیلمبرداری، صدابرداری و تدوین در این استان مرتبط با سینما مشغول فعالیت هستند.

با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع کرونا در قم روز شنبه ۱۵ دی ماه از وضعیت قرمز به نارنجی، در روز شنبه ۶ دی ماه از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی ماه از زرد به آبی تغییر کرده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار