مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت: مردم استان در قالب پویش محرم در طرح آجر به آجر بیش از 700 میلیون تومان کمک داشتند.
کد خبر: ۹۳۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 12 January 2021

به گزارش تابناک قم، محسن پورگلیان با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر در استان قم اظهار کرد: مردم استان در قالب پویش محرم در طرح آجر به آجر بیش از 700 میلیون تومان کمک داشتند که دو هزار نفر از مردم استان قم در این طرح مشارکت کردند.

وی ادامه داد: اجرای طرح آجر به آجر در استان قم ادامه دارد تا زمینه برای مشارکت‌های خرد مردم استان در مدرسه سازی مشارکت باشد، با کمک‌های جمع آوری شده در این طرح، خشت گذاری برای احداث یک مدرسه روستایی در روستای علی آباد کورگل صورت گرفت، این مدرسه یک کلاسه با زیربنای 10 مترمربع است و تا 6 ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم افزود: در حوزه روستایی در استان قم نیاز به احداث عمده مدارس وجود ندارد، بلکه اولویت تخریب و بازسازی مدارس فرسوده در روستاهای قم است، نیاز استان بیشتر به احداث مدارس بزرگ در مناطق شهری قم است.

پورگلیان با اشاره به فعالیت‌های مجمع خیرین مدرسه ساز در استان قم اظهار کرد: جذب خیرین به عرصه ساخت مدرسه در استان بر عهده این مجمع است، نیازها و برنامه‌های خودمان در عرصه مدرسه سازی را به مجمع اعلام می‌کنیم و مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم با ارتباطاتی که دارد، خیرین را به این عرصه جذب می‌کند.

وی ادامه داد: استان قم به نسبت جمعیت و تعداد دانش آموزان خود، جزو هشت استان برتر کشور در جذب آورده خیرین در عرصه مدرسه سازی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم خاطرنشان کرد: کمک‌هایی که خیرین و شرکت‌ها برای ساخت مدرسه در استان قم داشته باشند، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی آن‌ها از سوی سازمان مالیاتی پذیرفته می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار