مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به رشد شتابان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات این استان درسال‌های اخیر گفت: پهنای باند اینترنت قم دردولت تدبیر و امید با رشد ۵۵ برابری به ۲۲۰ گیگابیت برثانیه افزایش یافت.
کد خبر: ۹۳۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 12 January 2021

به گزارش تابناک قم، جواد غلامپور افزود: پهنای باند استان در ابتدای سال ۹۳ حدود چهار گیگابیت برثانیه بود که این پهنا هم اکنون به ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه با شیوع کرونا و غیرحضوری شدن فعالیت بسیاری از ادارات،‌ دانشگاه‌ها ، مراکز آموزشی و کسب و کارها، با افزایش چشمگیر مصرف اینترنت در استان مواجه بودیم ولی به دلیل ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های

مناسب، شبکه دیتای استان به خوبی توان پاسخگویی به این افزایش مصرف را نشان داد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر اینکه شبکه دیتای استان از پایداری مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: ظرفیت پهنای باند استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است که در اوج مصرف به ۱۰۰گیگابیت بر ثانیه رسیدیم.

وی اظهار داشت: با عنایت به توسعه وسیع زیر ساخت‌های ارتباطی ، با وجود افزایش پهنای باند و ترافیک مصرفی در ایام کرونا به جهت اجرای آموزش های مجازی در مقاطع مختلف تحصیلی ، استان از وضعیت پایداری برخوردار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،ادامه داد: همچنین ضریب نفوذ مشترکان پهنای باند سیار در سطح استان به بیش از ۹۷.۶۲ درصد افزایش یافته‌است.

غلام پور افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۳۶۴ هزار مشترک اپراتورهای مختلف تلفن همراه در این استان به پهنای باند سیار دسترسی دارند.

وی ادامه داد: با توسعه سایت‌های فعال شبکه توسط اپراتورهای تلفن همراه، هم اکنون ۸۲۸ هزار مشترک همراه اول، ۴۸۴ هزار مشترک ایرانسل و ۵۲ هزار مشترک رایتل به پهنای باند سیار دسترسی دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر ضرورت به روزرسانی و توسعه زیرساخت های ارتباطی گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی  پایان ناپذیر بوده و بی وقفه هم گام  با توسعه تکنولوژی  فناوری اطلاعات، به روز رسانی و توسعه  می‌یابند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار