نخستین سمینار آموزشی بانوان تولیدکننده استان قم به همت موسسه فروغ اندیشه و با همکاری فرمانداری و شورای شهر قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ 14 January 2021

به گزارش تابناک قم، باقری مدیر موسسه فروغ اندیشه غدیر در این سمینار گفت: از شما کارآفرینان قدردانی می‌کنم که این‌گونه تلاش کرده و می‌کوشید تا چرخ تولید بچرخد.

مدیر موسسه فروغ اندیشه غدیر تأکید کرد: برگزاری این سمینار بسیار مهم است چراکه موجب می‌شود محصولات تولیدی کارآفرینان معرفی‌شده و برنامه خواهیم داشت تا در نخستین فرصت نمایشگاه این محصولات را نیز برپا کنیم.

وی گفت: حتی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اگر کسی برای تولید، نیاز به حمایت داشته باشد، از او حمایت نیز انجام شود و با برخی از کارخانه‌ها صحبت تا مواد اولیه ارزان در اختیار کارآفرینان قرارگرفته و از سوی دیگر در صورت نیاز به تسهیلات بانک‌ها همراهی داشته باشند.

باقری تأکید کرد: بانوان قدرت کشف‌شده‌ای هستند که حتی برخی از آن‌ها خودشان را باور نکرده‌اند و البته بسیاری از بانوان منشأ خیرات و اثرات بسیاری هستند، اما بر این باوریم که اگر قرار باشد که منویات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید به منصه ظهور برسد، نباید از این قشر عظیم بانوان غافل شویم.

مدیر موسسه فروغ اندیشه غدیر گفت: این قشر در زمان جنگ توانمندی خود را به رخ همگان گذاشتند و نباید فراموش کنیم و باور داریم که اگر مخلصانه آمده و دنبال گزارش دهی و رزومه پر کردن نباشیم، می‌توانیم قدم‌های اساسی برداریم.

وی گفت: در حال رایزنی برای برگزاری بازارچه‌ای برای معرفی محصولات بانوان هستیم که مقدمات کار فراهم‌شده و با مسئولان مربوطه شهری نیز مذاکرات انجام‌شده است.

برپایی بازارچه معرفی محصولات بانوان تولیدکننده در قم

سید مجتبی سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: حضور زنان تولیدکننده که بیشتر رویکرد سرپرستی خانواده‌ها را دارند، در خدمت آن‌ها هستیم و به دنبال توانمند کردن این بانوان در عرصه تولید هستیم.

وی گفت: اطلاعات این بانوان جمع‌آوری و حدود 150 نفر آن‌ها محصولاتشان نیز ثبت و در نمایشگاهی که به‌زودی دایر می‌شود، محصولات آن‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد.

سبحانی گفت: به دنبال عرضه محصولات و توانمند کردن این بانوان هستیم تا کرامت زن حفظ‌شده و بتوانند کمک شایانی در عرصه تولید داشته باشند.

نظام اسلامی ایران به بانوان جایگاه و عزت داد

مرتضی حیدری فرماندار قم نیز در این سمینار با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا(س) برای همگان الگو هستند و در مدت زندگی کوتاه خود، کارهایی که انجام دادند، برای همه ما درس است که باید از آن استفاده کنیم.

فرماندار قم گفت: آن حضرت از حریم ولایت دفاع کرد تا جایی که جان خود را در این راه فدا کردند و باتربیت فرزندان خود، کاری کرد که دنیا تا ابد شاهد حرکت‌های ماندگار ایشان است.

وی گفت: نظام مقدم جمهوری اسلامی ایران با الگو قرار دادن این‌چنین الگوهایی، نظام را پایه‌ریزی کرد و زنان در این نظام در همه عرصه‌ها حضورداشته و در کشور خود نقش‌آفرینی کردند.

حیدری گفت: بانوان در عرصه تولید نیز اقدامات ارزشمندی را انجام دادند و شاهد هستیم که با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی اقدامات گسترده‌ای را انجام دادند.

فرماندار قم تصریح کرد: زن در نظام جمهوری اسلامی، آزادانه زندگی کرده هرچند که دشمنان سعی می‌کنند با سیاه نمایی در راستای تخریب جایگاه زنان بکوشند، اما واقعیتی که همه می‌دانند این است که زن در اوج اقتدار و عزت است.

وی گفت: همیشه عزت زنان در نظام اسلامی حفظ‌شده است و از سوی دیگر دشمنان نظام اسلامی از جایگاه زن سو استفاده کرده و نگاه تبلیغاتی و ابزاری به زن دارند.

حیدری گفت: زنان در نظام اسلامی در راستای تربیت فرزندان و کارآفرینی کوشیدند و در زمینه تعلیم و تربیت نقش‌آفرینی کردند و در طول 40 سال نشان دادند که به چه میزان اثربخشی دارند.

وی با اشاره به جایگاه شهر قم گفت: در این شهر که دشمنان با تمام توان در راستای تخریب آن می‌کوشند، شاهد هستیم که زنان در زمینه‌های مختلف به‌ویژه کارآفرینی و تولید توانسته‌اند موفق عمل کنند.

فرماندار قم با قدردانی از موسسه فروغ اندیشه گفت: این موسسه در راستای معرفی این بانوان اقدامات بسیاری را انجام داده و وظیفه ما است که تا جایی که امکان دارد به کمک شما بیاییم.

حیدری گفت: بسیاری از تولیدات شما به‌عنوان تولیدات خانگی مورد استقبال جامعه است و با توجه به ریل‌گذاری که انجام داده‌اید و با توجه به فرصت حضور زائران در قم، باید در عرصه و معرفی محصولات خود بکوشید.

وی گفت: محصولاتی که بانوان قمی در قالب کارگاه‌ها، تولید می‌کنند، می‌توانند حتی در بازارهای جهانی نیز عرصه کنند و این قابلیت و جایگاه وجود دارد.

فعالیت هزار بانوی سرپرست قمی در عرصه تولیدات

مسؤول برگزاری کارگاه آموزشی از شناسایی بیش از ۱ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در قم خبر داد که این بانوان در تولید صنایع‌دستی، محصولات غذایی، داروهای گیاهی و... فعالیت دارند.

کریمی افزود: در تلاش هستیم تا ضمن تأمین مواد اولیه برای کارگاه‌های تولیدی بازارچه‌ای برای عرضه محصولات دست‌ساز بانوان ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: تاکنون موسسه خیریه غدیر ۴ کارگاه تولیدی در زمینه‌های تولید پوشاک و اسباب‌بازی راه‌اندازی کرده و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار پرداخت کرده است.

شایان‌ذکر است در این سمینار، بانوان استان قم با نحوه دریافت تسهیلات و راه‌اندازی کسب‌وکار آشنا شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار