مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: موضوع تغییر کاربری اراضی زراعی داخل شهری همیشه نگران کننده و خطرساز بوده است و تجربه نشان داده که زمانیکه اقتصاد ضعیف می‌شود محیط زیست اولین قربانی است.
کد خبر: ۹۳۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 16 January 2021

به گزارش تابناک قم، دکترسیدرضا موسوی مشکینی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم، درنشست خبری به مناسبت روز ملی هوای پاک عنوان کرد: شعار سال اداره حفاظت از محیط زیست هوای پاک تعهد مسولان و مشارکت مردم است که این نشان دهنده ارتباط  دوطرفه مردم و مسئولین در بحث محیط زیست و داشتن هوایی پاک بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی استان، نیروگاه حرارتی است، افزود: موثرترین منبع ثابت آلودگی، نیروگاه است؛ زیرا علاوه بربالا بودن مصرف سوخت، به طور دائم مشغول به کار هستند و خوشبختانه نیروگاه قم مازوت نمی‌سوزاند و با دو سوخت گاز و گازوئیل کارمی کند که با رایزنی و پیگیری های فراوان سعی شده که فقط با سوخت گازفعالیت کنند.

وی با اشاره براینکه در سال های اخیر اقدامات خوبی در بحث درختکاری و توسعه فضای سبز شهری انجام شده است؛ اما موضوع تغییر کاربری اراضی زراعی داخل شهری همیشه نگران کننده و خطرساز بوده است، اظهار کرد: تجربه نشان داده که زمانیکه  اقتصاد ضعیف  می‌شود محیط زیست اولین قربانی است و امیدواریم با توسعه اقتصاد توجه به محیط زیست نیز افزایش یابد.

موسوی مشکینی با اشاره براینکه خط دوم تفکیک پسماند در حال راه اندازی است، تصریح کرد: واحدهای صنعتی متعدد و فراوان دراستان وجود دارد که خروجی هایی مختلفی مانند پسماند، فاضلاب و...دارند که همه ی این ها رصد و پایش می‌شوند همچنین به جز یک بیمارستان همه ی پسماندهای عفونی نیز برای بی خطر شدن وارد اتو کلاو می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم درخصوص جانمایی کارخانه های استان مرکزی که در حوزه آبریز استان قم قرار دارند، عنوان کرد: مرز استان ها حیات خلوت مجرمان زیست محیطی است و با توجه به تقسیمات جغرافیای و سیاسی مناطق آزاد از ما استعلام نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف ما اجرای کامل قانون هوای پاک است اما در این مورد مجری نیستم و نقش نظارتی داریم اما سعی کرده ایم که همکاری و هماهنگی های مورد نیاز را انجام دهیم، اظهار کرد: ۲۲۵ روز درسال ۹۹ و ۲۱۱ روز در سال ۹۸ هوای پاک و سالم، ۴۶روز در سال۹۸ و ۶۸ روز درسال ۹۹ روزهای ناسالم برای گروه های حساس داشته ایم.

وی با بیان اینکه حمایت از دوچرخه سواری همیشه  در دستور کار محیط زیست بوده است، عنوان کرد: بوده، عنوان کرد: از ۲۹ دی ماه تا ۲۲ بهمن تخفیف برای معاینه فنی تاکسی ها و اتوبوس های داخل شهری درنظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار