رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت حکم می‌کند شایستگان در جامعه مسئول و محور تحول و توسعه باشند.
کد خبر: ۹۳۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 16 January 2021

به گزارش تابناک قم، علیرضا زاکانی در جلسه‌ای با حضور جمعی از مردم و شهردار منطقه 2، مدیرکل بهزیستی استان، مسئول کمیسیون عمران شورای شهر قم که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت:در هر جا که در مسیر انقلاب و ولایت و مردم حرکت کردیم موفق بوده‌ایم و در هرکجا از این سه عنصر مهم فاصله گرفتیم متضرر شدیم.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: مردم زبان گویا و بیان‌گر اولویت‌ها و مطالبات هستند و در انقلاب اسلامی آنچه مهم است اینکه در کنار تحقق آزادی و عدالت و استقلال باید معنویت را به جامعه هدیه کنیم.

وی بیان کرد: سخن از عدالت یعنی هر چیزی به بهترین شکل در سر جای خودش قرار بگیرد و اگر مسئولی انتخاب شد، بهترین باشد درواقع عدالت حکم می‌کند شایستگان در جامعه مسئول و محور تحول و توسعه و مردم‌سالار باشند.

زاکانی عنوان کرد: عدالت این است که برای همه مردم جامعه، فرصت‌های برابر فراهم شود و جامعه در مسیر اهداف انقلاب حرکت کند درحالی‌که فرصت‌های برابر از آن‌همه باشد.

وی تصریح کرد: در حقیقت شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که همه بتوانند از این فرصت‌ها به‌قدر و توان خودشان، توفیق و موفقیت کسب کنند و دیگری مانع از آن نشود و این عین عدالت است.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین عدالت این است که اگر کسی نتوانست به دلیل مشکلات در مسیر موفقیت و استفاده از امکانات حرکت کند، تلاش کنیم دچار ضرر و آسیب نشود.

وی گفت: تکلیف ما با دشمنان انقلاب و ملت مشخص است و آن‌ها به خفت و ذلت افتاده‌اند، اما باید تکلیف خود را به‌عنوان مسئول بدانیم و خود را در رفع مشکلات مردم سهیم و خدمت به‌نظام و انقلاب سهیم بدانیم.

زاکانی افزود: مردم ولی‌نعمت ما هستند، یک‌وقتی ریشه مشکلات تحریم و مسائل خارجی است اما گاهی نیز مشکلات داخلی و عدم مدیریت است و ما باید مسائل و گرفتاری‌های مردم را رفع کنیم.

وی پس از بیان مشکلات منطقه 2 توسط جمعی از اهالی و پاسخ گوئی مسئولان به مسائل مدیریت شهری و مشکلات اجتماعی عنوان کرد: در منطقه 2 مشکلاتی از طرق مردم و شهرداری مطرح شد که باید به‌طورجدی پیگیری شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با همراهی و حضور نمایندگان قم مجمعی شکل‌گرفته است که در قالب کارگروه‌های مختلفی، پیگیر مسائل و مشکلات مردم است و به‌خصوص مشکلات مناطق به‌طور خاص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مسائلی در مورد وضعیت جمهوری و تملکات مطرح شد که دراین‌باره ضمن قدردانی از پاسخ گوئی مدیریت شهری خواستار شفاف‌سازی پروژه و قیمت‌گذاری و کار کارشناسی بر روی تملکات هستیم.

زاکانی تصریح کرد: اقدامات شهرداری و فضای سبز و نشاط اجتماعی و اوقات فراغت و گرفتاری‌هایی در مورد اعتیاد ازجمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی گفت: تمامی این مسائل در کارگروه‌ها دنبال می‌شود، به‌خصوص در مورد وضعیت معیشتی مردم و ضرورت چاره‌اندیشی برای اعتیاد و فقر به دنبال راهکارهایی هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: شهرداری دارای امکانات خوبی در منطقه است و تلاش‌های عمرانی زیادی شکل‌گرفته اما در منطقه 2 از ظرفیت بالای انسانی و رفاه پایینی برخوردار است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم اعتیاد است و باید برای درمان اعتیاد و ایجاد اشتغال راهکاری اندیشید، دراین‌باره رفع اعتیاد و فقر در مناطق به‌طور ویژه دنبال می‌شود.

زاکانی عنوان کرد: گرم‌خانه‌ای در منطقه 2 ایجادشده است که قبل از این برای ایجاد کتاب‌خانه جانمایی شده بود و در جلساتی خواستار جایگزینی طرح‌شده‌ایم تا علاوه بر ایجاد بستری مهم در کتاب‌خوانی، دچار آسیب کمتری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه‌ها و اهداف و طرح‌ها، باید برمدار ظرفیت مردمی استوار باشد و بتوانیم توسعه خدمات داشته باشیم، البته جلساتی با مسئولان استانی و همچنین رئیس بنیاد مستضعفان کشور داشته‌ایم تا برنامه‌های کلانی را در فقرزدایی دنبال کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: در طول دو هفته با شناسایی مشکلات، نقشه راهی ایجاد می‌شود و تمامی مسائل را به‌طور هدفمند دنبال می‌کنیم و با امکانات محدود بتوانیم ابعاد گسترده‌ای از مشکلات را رفع نماییم.

وی افزود: بسیاری از مشکلات مردم در ارتباط با بهزیستی است که به‌طور منطقه‌ای احصا و بررسی و رفع می‌شود دراین‌باره اولویت پرداختن به درمان اعتیاد و فقرزدایی است.

زاکانی تصریح کرد: مردم نقش مهمی در رفع مشکلات دارند به‌شرط اینکه مسئولان بسترهای مناسب برای حضور مردم را فراهم کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار