مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: 96 درصد داروخانه ها وآزمایشگاه‌های طرف قرارداد و 100 درصد مراکز تصویربرداری نسخه را به‌صورت الکترونیکی به بیمه سلامت ارسال می‌کنند که استان قم دررتبه 12 نسخه پیچی الکترونیک در کشور است.
کد خبر: ۹۳۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 20 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا فخاریان قمی در نشست خبری که در اداره کل بیمه سلامت استان قم برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت شرایطی را برای افرادی که زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نیستند،‌ در نظر گرفته و این افراد می‌توانند تا پایان امسال با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قراداد با بیمه سلامت از طریق صندوق بیمه همگانی به‌صورت رایگان بیمه شوند.

وی با اشاره به اینکه نسخه نویسی در90.8درصد مطب های طرف قرار داد با بیمه سلامت به صورت الکترونیکی صورت می گیرد، گفت: استان قم در سطح کشور رتبه 14 را دارد که امیدواریم با همت مراکز طرف قرار داد این رتبه ارتقاء پیدا کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: 96 درصد داروخانه ها و آزمایشگاه‌های طرف قرارداد و 100 درصد مراکز تصویربرداری نسخه را به‌صورت الکترونیکی به بیمه سلامت ارسال می‌کنند که استان قم در رتبه 12 نسخه پیچی الکترونیک در کشور است.

وی با اشاره به پرداخت صورتحساب مراکزی که نسخه‌ها را به‌صورت الکترونیک به بیمه سلامت ارسال کنند،گفت: این نسخه ها پس از ارسال تا روز دهم ماه بعد پرداخت می شود.

 فخاریان با اشاره به شمار دفترچه بیمه های صادره از ابتدای سال جاری تا کنون بیان کرد: 219 هزار و 675 دفترچه و 851 دفترچه مفقودی صادر شده است.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، تایید اعتبار 2 هزار و 650 دفترچه ای که اعتبار آن‌ها کمتر از سه ماه است،‌ به‌صورت تلفنی انجام شده است.

فخاریان‌زاده در بخش پایان سخنانش بیان کرد: برای اطمینان حاصل از خدمات ارائه شده به بیمه شده‌ها،‌ 22بازدید از مراکز روستایی و 422 بازدید از مراکز طرف قرارداد شهری صورت گرفته و عمده بازدیدها به‌صورت غیرمحسوس و بررسی اسناد بوده است.

انتهای پیام/78005

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار