سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به تخفیف عوارض صنفی در صورت پرداخت به موقع، گفت: اصناف طبق قانون نظام صنفی و تعرفه مصوب مکلف هستند عوارض را پرداخت کنند.
کد خبر: ۹۳۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 24 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمد وحیدنیا پرداخت عوارض را گامی مؤثر در آبادانی شهرها دانست و اظهار کرد: میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض‌های شهری می‌تواند توسعه‌یافتگی بیشتری به شهرها دهد، هرچند شهرداری هیچ‌گاه در خدمت‌رسانی متوقف نمی‌ماند.

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم یکی از عوارض‌های شهری را عوارض پسماند دانست و ابراز کرد: بحث عوارض پسماند براساس قانون بهای خدمات است و عوارض ساختمانی نیز براساس مصوبه شورای شهر و اختیارات به تصویب رسیده که براساس تعرفه شورا برای صدور پروانه اخذ می‌شود.

وحیدنیا عنوان کرد: یکی از آیتم‌های عوارضی، عوارض کسبی است که طبق قانون نظام صنفی و تعرفه مصوب کلیه کسبه مکلف هستند عوارض را پرداخت کنند.

وی پرداخت عوارض مشاغل را موردتوجه قرار داد و گفت: دو دسته عوارض مشاغل داریم که یکی مشمول قانون نظام صنفی هستند که زیر نظر اتاق اصناف بوده و به‌حساب شهرداری واریز می‌کنند و صاحبان شغل مکلف هستند سالیانه این عوارض را پرداخت کنند.

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم ادامه داد: مشمولان دیگر به جز قانون نظام صنفی، شامل دفاتر وکلا و اسناد رسمی، دفاتر زیارتی، کارگزاری بورس، پیشخوان بیمه و... هستند، آن‌ها براساس تعرفه وضع‌شده مکلف هستند عوارض را سالیانه پرداخت کنند.

وحیدنیا گفت: این مشمولان در ابتدای سال از ۱۵ درصد تخفیف و سه‌ماهه اول و دوم ۱۰ درصد و سه‌ماهه سوم ۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شغلی برخوردار می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار