سرپرست اداره کل غله وخدمات بازرگانی قم گفت: نقشه جانمایی نانوایی‌های استان به منظور ارتقا نظارت‌ها بر فرآیند تخصیص آرد مورد نیاز آن‌ها تهیه شده‌است.
کد خبر: ۹۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 24 January 2021

به گزارش تابناک قم، سعید محمدی بیان کرد: با توجه به پراکندگی و تنوع نانوایی‌ها در سطح شهر، این نقشه جانمایی تهیه و به صورت کامل در استان انجام شده‌است.

وی افزود: با تهیه این نقشه، فرآیند رصد، رهگیری، پایش حمل و نقل، تهیه آمار حجم تخلیه و نیز مصرف آرد تخصیصی به نانوایی ها در مناطق مختلف استان به دقت صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: همچنین این نقشه ابزار مناسبی برای تصمیم گیری در خصوص پراکندگی و چینش واحدهای نانوایی با توجه به پراکنش جمعیتی در سطح کلان شهر قم است.

محمدی گفت: در استان قم تعداد ۸۷۵ واحد نانوایی شهری و تعداد ۱۳۲ واحد نانوایی روستایی دارای مجوز ودارای سهمیه وجود دارد که متولیان آن‌ها بصورت متمرکز در سامانه مربوطه اقدام به خرید سهمیه تخصیصی می‌کنند. 

وی بیان کرد: نظارت مستمر برحمل آرد و نیز کیفیت و قیمت نان در قم، توسط بازرسان این اداره ‌کل به همراه نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد و تعزیرات حکومتی استان صورت می گیرد.

گفتنی است فرآیند توزیع، حمل و تحویل آرد از کارخانه تا عاملیت نانوایی در استان قم به صورت برخط و در لحظه، در سامانه و همچنین کاردکس نانوایی ها ثبت و ضبط می‌شود.

گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بتنی شهید نخعی که در جنوب غربی شهر قم قرار دارد، ذخیره می‌شود، این سیلو دارای ظرفیت ذخیره سازی ۱۰۸ هزارتن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تن در ساعت از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار