معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم این استان را جزو سه استان برتر در تأمین امنیت سرمایه گذاری بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دانست و از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این استان دعوت کرد.
کد خبر: ۹۳۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 24 January 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری با اشاره به پیگیری تقویت واحدهای تولیدی و تکمیل واحدهای نیمه تمام در استان اظهار کرد: تعیین تکلیف واحدهای تملّک شده توسط برخی بانک ها و همچنین ایجاد و احداث برخی دیگر از واحدهای تولیدی از جمله پیگیری های معمول این معاونت است.

وی درباره اهمیت نقش بانک ها در تأمین سرمایه در گردش بخش تولید نیز خاطر نشان کرد: این امر نیز در استان پیگیری و تاحدود زیادی محقق شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: بانک های خصوصی، 40 درصد منابع استان را در اختیار دارند و بدیهی است که به همین نسبت باید در تأمین سرمایه لازم تولید در استان ایفای نقش کنند.

غضنفری با بیان اینکه بر اساس آمار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، استان قم جزو سه استان برتر در تأمین امنیت سرمایه گذاری است افزود: برنامه ریزی برای ایجاد یا توسعه 445 طرح و پروژه در استان تا پایان سال 99 انجام شده که از این تعداد و تاکنون، 418 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان و اشتغال 8 هزار نفر به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری های انجام شده در دو سال اخیر، 54 واحد صنعتی راکد را به مدار تولید بازگردانده است یادآور شد: در این دو سال اخیر، نه تنها به بانک های استان اجازه تملک واحدها داده نشد، بلکه 73 واحد تملک شده قبلی توسط بانک ها نیز تعیین تکلیف شدند که از این تعداد، 55 واحد وارد مدار تولید شده و فعال هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم سپس به صادرات استان در سال جاری اشاره و بیان کرد: صادرات استان قم در سال جاری و نسبت به مدت مشابه سال قبل، 18 درصد افزایش وزنی را نشان می دهد.

غضنفری درباره بیمه اجباری کارگران کارگاه های بزرگ در استان نیز گفت: تعداد بیمه شده ها از 408 مورد در اسفند ماه سال 1398، به 426 مورد در آبان ماه سال جاری رسیده است.

وی تصریح کرد: تنظیم بازار قم یکی از سیاست های همیشگی مدیریت استان است و از این رو، حتی اجازه عدم رعایت یک روزه قیمت های تنظیم بازار هم داده نشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ادامه به موضوع شیوع کرونا و تولید و تأمین کالاهای سلامت محور مانند ماسک در استان توجه داد و اذعان کرد: استان قم در آغاز شیوع کووید19، جزو استان های نیازمند در زمینه این اقلام و تجهیزات بود، در حالی که اکنون به عنوان یکی از قطب های تولید ماسک در کشور شناخته می شود.

غضنفری اضافه کرد: 20 میلیون ماسک ذخیره در استان وجود دارد که امید است با هماهنگی مسؤولان ارشد، اجازه صادرات این محصولات داده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار