اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نیاز کلانشهر قم به آرامستان های جدید در جهات اربعه، تکمیل آرامستان نیمه تمام دارالسلام را خواستار شدند.
کد خبر: ۹۳۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 25 January 2021

به گزارش تابناک قم، مشکل کمبود آرامستان بویژه در کلانشهرها و همچنین جانمایی مناسب برای این آرامستان ها، از اموری است که همواره مورد توجه مدیریت شهری کلانشهرها بوده است.

در این بین، کلانشهر قم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از این رو از چند سال گذشته، برنامه ریزی هایی در مدیریت شهری برای جانمایی و پیش بینی احداث آرامستان های جدید مطابق با نقشه های توسعه ای محدوده شهری صورت گرفته است.

در این باره رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با بیان این که جانمایی های لازم برای آرامستان های مورد نیاز قم صورت گرفته است خاطر نشان کرد: این جانمایی ها در جهات چهارگانه و مطابق با ابلاغیه سازمان شهرداری ها بوده است تا مشکل برخی کلانشهرها مانند تهران و محدودیت آن به آرامستان بهشت زهرا، در قم پیش نیاید.

روح الله امراللهی افزود: بر این اساس یکی از آرامستان های پیش بینی شده برای قم، آرامستان دارالسلام در ضلع جنوب شرقی جمکران است که بررسی های صورت گرفته نشان می دهد این محدوده، مشکل زیست محیطی، باد و یا آب های زیرزمینی ندارد و از این لازم است تا تسریعی را از سوی شهرداری و در عملیات عمرانی آن شاهد باشیم.

وی در عین حال ادامه داد: آرامستان دارالسلام نیازمند تکمیل راه دسترسی است تا ان شاء الله با این عملیات لازم و ضروری، مراحل بعدی توسعه و نهایی شدن این پروژه نیز اجرایی شود.

 

تامین زیرساخت های آرامستان دارالسلام

همچنین در این باره، رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم نیز اظهار کرد: برای رونق یافتن آرامستان دارالسلام باید به زیرساخت های آن توجه ویژه ای از سوی شهرداری قم صورت گیرد.

سیدمجتبی سبحانی ثابت همچنین افزود: در عین حال ضروری است تا برای رونق این آرامستان، مشوّق های لازم در نظر گرفته شود تا این آرامستان، به صورت گام به گام روند تکمیل و توسعه خود را طی کند و نهایی شود.

در عین حال رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم درباره اختصاص بودجه به آرامستان دارالسلام توضیح داد: متأسفانه باید گفت این آرامستان در سال های 1397 و 1398، هیچ پیشرفت محسوسی را نسبت به بودجه در نظر گرفته شده برای آن نداشته است.

مجید اخوان اضافه کرد: امید است در سال جاری و بر اساس بودجه در نظر گرفته شده، فعالیت هایی برای تکمیل این پروژه انجام شده باشد.

وی در ادامه پیشنهاد بازدید اعضای شورای اسلامی شهر را از روند اجرایی و تکمیلی آرامستان دارالسلام مطرح کرد.

و اما رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز درباره این پروژه بیان کرد: تاکنون اعضای شورای اسلامی شهر قم دو بار از آرامستان دارالسلام بازدید کرده اند و باید گفت فعالیت هایی در آن محدوده انجام و بسترهایی آماده شده است.

عبدالله جلالی افزود: آرامستان دارالسلام باید عملا راه اندازی شود تا موانع و مشکلات موجود پس از راه اندازی در روندی تدریجی رفع شده و به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادها این است که این پروژه تا پیش از نوروز 1400 با تکمیل راه دسترسی عملا به بهره برداری برسد و البته مشکل فقدان غسالخانه نیز فعلا و به صورت موقتی توسط غسالخانه بهشت معصومه پوشش داده شود.

با این حال رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم درباره این پروژه نظر دیگری دارد.

حسین اسلامی در این موضوع تصریح کرد: تسریع در عملیات راه اندازی و بهره برداری از پروژه آرامستان دارالسلام مطلوب است، اما در عین حال باید توجه داشت که اگر این پروژه به صورت ناقص به بهره برداری برسد، وجهه خوبی ندارد و حتی ممکن است با عدم استقبال عمومی رو به رو شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار