معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از عدم فعالیت برخی اتوبوس های بخش خصوصی در حمل و نقل عمومی شهر به دلیل مشکلات متعدد و افزایش هزینه ها خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 25 January 2021

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در نشست امروز شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افزایش شدید قیمت اتوبوس ها و هزینه های مربوط به آن ها بیان داشت: برخی اتوبوس های فعلی شهرداری با قیمت 100 میلیون تومان خریداری و واگذار شده است، اما وضعیت در شرایط فعلی به گونه ای است که اتوبوس های کارکرده ده ساله، 400 میلیون قیمت گذاری می شود.

وی با بیان این که برخی از اتوبوس های فعلی حمل و نقل عمومی به سمت فرسوده شدن و افزایش هزینه ها حرکت می کنند یادآور شد: در حال حاضر از حدود 52 اتوبوس بخش خصوصی که همچنان و بر اساس قراردادشان تعهد به کار دارند، تقریبا نیمی فعال هستند و سایر این اتوبوس ها فعالیت نمی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بر این اساس و با در نظر گرفتن همه جوانب امر، لایحه ای تنظیم و به شورای اسلامی شهر ارائه شده است تا بتوان اتوبوس های غیرفعال را نیز به بازگشت به خط تشویق کرد.

همچنین در این باره رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در سخنانی اظهار کرد: حدود 200 اتوبوس فعلی حمل و نقل عمومی قم به پایان قرارداد خود رسیده و آزاد شده اند.

روح الله امراللهی افزود: همچنین 52 اتوبوس دیگر وجود دارد که بین یک تا 13 ماه از تعهد خدمت 10ساله شان باقی مانده که البته این اتوبوس ها مشکلات متعددی را تجربه می کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به آن که دولت در 5 سال گذشته عملا نتوانسته از حمل و نقل عمومی حمایت کند و همچنین با توجه به تورم بی سابقه در چند سال اخیر و البته شیوع ویروس منحوس کرونا، تردیدی نیست که کاربران این اتوبوس ها در شرایط فعلی با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند و لایحه ارائه شده از سوی شهرداری برای ارائه نوعی تسهیلات از جمله تسهیلات یارانه ای و یا نوعی از تخفیف به آن ها بر اساس بندهای قانونی و مجوّزهای موجود است.

و اما رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره به إجماع موجود بر تعدادی از بندهای این لایحه توجه داد.

عبدالله جلالی همچنین گفت: سیاست اصلی مدیریت شهری باید بر مبنای واگذاری این 52 اتوبوس تهیه و تنظیم شود.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم با لایحه اخذ مجوّز فروش باقیمانده تعهدات اتوبوس های حمل و نقل عمومی شهرداری قم موافقت کردند و آن را به تصویب رساندند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار