رییس اتحادیه ناشران قم گفت: در نمایشگاه کتاب امسال که از یکم بهمن ماه فعالیت آن به صورت رسمی و از طرق مجازی آغاز شده یک هزار و ۷۳۲ ناشر در آن شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۷۰ ناشر از این استان بوده است.
کد خبر: ۹۳۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 25 January 2021

به گزارش تابناک قم، حمید خرمی با بیان اینکه فعالیت این نمایشگاه تا ششم بهمن ماه سال جاری ادامه دارد، افزود: تمام کتاب‌های داخلی این نمایشگاه با ۲۰ درصد و کتاب‌های خارجی با ۵۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود.  
وی ادامه داد: علاقه مندان برای مشاهده و خرید کتاب های عرضه شده می توانند به  سامانه نمایشگاه به آدرس  https://www.tehranbookfair.ir مراجعه کنند.
خرمی، از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه را ارسال رایگان کتاب های خریداری شده به سراسر کشور دانست و گفت: از دیگر ویژگی های این نمایشگاه امکان بازدید در ۲۴ ساعت شبانه‌روز  است.
رییس اتحادیه ناشران قم، برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی را تجربه ای متفاوت دانست و افزود: اگر چه نمایشگاه به صورت مجازی است ولی در ایام برگزاری آن، غرفه ناشران از ۶ صبح تا ۹ شب باز است و مسئول غرفه هر نشر باید در غرفه حضور داشته و پاسخگوی سوالات مخاطبان باشد اما مردم به صورت ۲۴ ساعته می‌توانند از نمایشگاه دیدن کرده و خرید کنند.
وی ادامه داد: در این رویداد مهم فرهنگی، بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب  به نمایش در آمده است‌.
وی اظهار داشت:  دانشجویان تا سقف ۲۰۰ هزار تومان، استادان دانشگاه و طلاب تا سقف ۴۰۰ هزار تومان از یارانه خرید کتاب بهره مند می‌شوند،  ضمن اینکه یارانه اهالی قلم طبق ضوابط سیستم رتبه بندی اهل قلم بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.
وی تصریح کرد: یارانه خرید کتاب (بن کتاب) به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند بنابراین برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست.

خرمی با بیان توصیه هایی برای خرید از این نمایشگاه گفت: افزودن کتاب به سبد خرید صرفاً به معنی رزرو موقت کتاب است و تا زمانی که مبلغ سفارش پرداخت نشود، فرایند خرید تکمیل نخواهد شد ضمن اینکه ضروری است در هنگام خرید و قبل از پرداخت وجه، به مشخصات کتاب اعم از عنوان، ناشر، سال نشر، قیمت دقت نمایند چرا که پس از پرداخت وجه و تکمیل فرآیند خرید، امکان تغییر یا لغو سفارش وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در این نمایشگاه، کتاب ­های منتشر شده از سال 1392 تا کنون از سوی ناشران عرضه شده است وسفارش خرید به صورت 24 ساعته است.
 
 ۱۸۰ ناشر خارجی با بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه مجازی تهران شرکت کرده اند. کتاب‌های بخش خارجی به زبان‌های لاتین و عربی در این نمایشگاه عرضه می‌شوند. در بخش بین الملل ۱۴۲ نهاد فرهنگی شرکت کرده اند قرار است از حدود هزار و ۸۴۵ عنوان کتاب رونمایی شود و ۲۵ نشست فرهنگی داخلی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران برنامه ریزی شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار