معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری قم گفت: برای تامین گاز مورد نیاز بخش خانگی دراین استان هیچ مشکلی وجود ندارد ولی افزایش مصرف موجب فشار به نیروگاه‌های تولید برق شده که این امر خاموشی در سطح قم را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۹۳۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 26 January 2021

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمانپور در شورای اطلاع رسانی استان در سالن کرامت استانداری قم، با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی صحیح پیرامون قطع برق در سطح استان افزود: باید برنامه مناطقی که قرار است خاموشی در آنجا اعمال شود به صورت منطقه‌ای از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود تا مردم بر اساس آن ضمن آگاهی از موضوع،‌برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی گفت: به دلیل برودت هوا و افزایش مصرف گاز و از طرفی محدودیت‌های ایجاد شده برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها،‌ قطع برق در سطح استان اجتناب ناپذیر است که باید دستگاه‌های متولی پیش از اعمال خاموشی، اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد رسانه‌های استان در نحوه اطلاع رسانی دستورالعمل های بهداشتی گفت: استمرار اطلاع رسانی رسانه‌های استان به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با توجه به نگرانی از عادی انگاری شرایط ضروری است.

سلیمانپور، همراهی هیات‌های های عزاداری، موکب‌ها، ائمه جمعه و جماعات قم در نحوه برگزاری عزاداری ایام فاطمیه در این استان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را مورد تقدیر قرار داد و افزود: به جز ۲ تا سه هیاتی که متاسفانه به شیوه نامه‌های بهداشتی در آن ایام بی توجه بودند، عملکرد سایر هیات ها بسیار مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، نظامی مبتنی بر ارزش های دینی است ادامه داد: باید همه منویات رهبر معظم انقلاب و عملکرد دقیق و قابل تحسین ایشان در رعایت بخش نامه های ستاد ملی مقابله با کرونا را الگوی خود قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: شرایط و اقتضائات جامعه به دلیل شیوع کرونا ایجاب می‌کند تا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت تمام فعالیت‌ها باشد و در چنین شرایطی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حفظ و تقویت انقلاب است.

سلیمانپور، ملت ایران را پیروز مقابله با تحریم های دشمن دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی با وجود همه فشارها،‌دشمنی ها و تحریم های بین المللی به طور قطع بر تمام این دشمنی ها و خباثت ها پیروز میدان بوده است.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی ،‌تمام اهرم های فشار و تهدید و تحریم را به میدان آوردند تا ملت ایران را به زانو در بیاورند ولی مقاومت ملت سربلند ایران موجب تحقق وعده الهی که همان پیروزی حق بر باطل است، را فراهم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، با اشاره به دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در مقابله با کرونا افزود: با وجود همه محدودیت‌ها و فشارهای خارجی، ایران اسلامی توانسته است با اتکا به ظرفیت های داخلی،‌این بیماری را کنترل کند به گونه ای که هم اکنون ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی در وضعیت ایده آلی از نظر مدیریت کرونا قرار دارد.

سلیمانپور اظهار داشت: یکی از موسسه های معتبر علمی خارجی پیش بینی کرده است که ایران با اقدام هایی که برای مقابله با این بیماری انجام داده می تواند آمار فوتی های این بیماری را در فروردین ماه به تک رقمی کاهش دهد که به فضل خدا و یاری مردم این پیش بینی قابل تحقق است.

وی ادامه داد: صبر، مقاومت، و ایستادگی مردم در برابر فشارهای خارجی، موجب شده تا هم اکنون ایران اسلامی به یکی از کشورهای برتر و تاثیر گذار در منطقه و جهان تبدیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان گفت: دستاوردهای خیره کننده جمهوری اسلامی و پیشرفت های حاصل شده در چهار دهه اخیر باید به خوبی برای جوانان و نوجوانان تبیین شود چرا که کوتاهی در این امر زمینه برای تحریف تاریخ توسط رسانه های معاند را فراهم می کند.

سلیمانپور،‌ در ادامه با اشاره به شناسایی گونه های جهش یافته کرونا در انگلیس و آفریقا ادامه داد: با توجه به اینکه در گونه های جهش یافته،‌علاوه بر قدرت سرایت، از نظر شدت بیماری نیز افزایش یافته است، ضروری است تا دستورالعمل های بهداشتی همچنان با حساسیت و دقت اجرایی شود.

قم از بیستم دی ماه در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار