اعضای شورای اسلامی شهر به اخذ مجوز توافقنامه تفکیک اراضی منطقه جمکران و افزایش ۵۰ درصدی تعرفه عوارض ساخت‌وساز قم درسال ۱۴۰۰ رای مثبت دادند.
کد خبر: ۹۳۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 26 January 2021

به گزارش تابناک قم، در یک‌صد و هفتاد و هشتمین نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، برخی از مصوبات پیرامون مدیریت شهری تصویب شد.

در ابتدای این نشست، حسین اسلامی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم، با انتقاد از شکل الحاق روستای جمکران به قم گفت:الحاق روستای جمکران به شهر قم فرآیندی است که به‌درستی انجام نشد و شامل رأی دیوان اداری قرار گرفت و به این جلسه موکول شد تا فرآیند به‌درستی ادامه یابد.

او بیان کرد: ازآنجایی‌که بحث الحاق روستا و موضوع تقسیم‌های کشوری مطرح است و این مسئله در شورای شهر لحاظ نشده بود، بنا شد موردتوجه قرار بگیرد و دراین‌باره اطلاعاتی از استانداری کسب شد.

اسلامی عنوان کرد: تمامی کار‌ها انجام‌شده و در هیئت‌وزیران تحت نظر کمیته‌ای در حال بررسی است که این الحاق انجام و تا پایان سال تعیین تکلیف شود، با توجه به این اطلاعات فعلی تصمیم گرفته شد شهرداری نیز وارد توافقات شود و یک‌بندی ذیل توافق بیاورد، در این زمینه اجرایی شدن توافق‌نامه و صدور پروانه منوط به فرآیند تصویب در شوراست.

همچنین رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر در این جلسه با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تعرفه عوارض ساخت‌وساز قم درسال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: در صورت تأیید نهایی کمیته تطبیق فرمانداری قم تعرفه عوارض ساخت‌وساز در کلان‌شهر قم به‌صورت میانگین ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

مجید اخوان عنوان کرد: هزینه‌های عمرانی و جاری شهرداری در چهار سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است، همچنین باهدف عدالت منطقه‌ای قرار شد افزایش عوارض با توجه به ارزش معاملاتی ملک و موقعیت زمین طبق قیمت‌گذاری کمسیون ماده ۶۴ امور مالیاتی تعیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار