مدیرکل بهزیستی قم گفت: به منظور ارائه بهتر خدمات به جامعه هدف این نهاد مددکاری، ۲۴ مرکز مثبت زندگی یا واحدهای کوچک بهزیستی در ۲۴ محله شهر قم و مناطق روستایی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 27 January 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی پهلوانی در گفت و گویی افزود: سازمان بهزیستی از نهادی سنتی و حمایتی به سازمانی تخصصی تبدیل‌شده و به ‌عنوان متولی سلامت اجتماعی و مطالبه گر رفاه اجتماعی در کشور شناخته می‌شود به همین دلیل، تأسیس مراکز مثبت زندگی یا همان مراکز خدمات بهزیستی در محلات مختلف در دستور کار آن قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر، ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز ارائه خدمات بهزیستی یا مثبت زندگی در سراسر کشور و بصورت همزمان افتتاح می شود که از این تعداد ۲۴ مرکز آن در قم است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تأکید بر اینکه طبق نیازسنجی‌ها و بررسی پراکندگی جغرافیایی سکونت مددجویان، تمام نقاط شهری و روستایی نیازمند راه اندازی مراکز خدمات بهزیستی شناسایی شده است، تصریح کرد: این مراکز مجموعه‌ کوچک‌شده بهزیستی در محلات هستند که به ازای هر ۴۵۰ خانوار تحت پوشش یک مرکز برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

پهلوانی خاطرنشان کرد: این مراکز به طور کامل توسط بخش‌های غیردولتی اداره می‌شوند و در این مراکز ۲۲ خدمت سطح یک بهزیستی به مردم ارائه می‌شود که نقش مهمی در کاهش مراجعات ، کاهش زمان دسترسی به خدمات و در نهایت دریافت خدمات بیشتر و کیفی تر دارد.

مدیر کل بهزیستی قم با اشاره به آماده سازی مراکز مثبت زندگی برای افتتاح در دهه فجر گفت: پرونده خدمات رسانی مددجویان از طریق مددکاران این مراکز به روز رسانی شده و حدود هشت هزار پرونده مددجویان مستمری بگیر در فاز اول طرح به ۲۴ مرکز مثبت زندگی استان قم واگذار شده است .

پهلوانی، بهره برداری از این دفاتر را گامی بلند در تکریم ارباب رجوع و توجه به کرامت مددجویان در توزیع عادلانه خدمات دانست و  افزود: هدف نهایی دولت و بهزیستی از تاسیس مراکز مثبت زندگی ارائه‌ خدمات بهزیستی به مددجویان به صورت محله‌محور، خانواده‌محور، اجتماع‌محور و مددکارمحور است.

مدیر کل بهزیستی قم ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح بزرگ به جای حرکت مددجو از منزل و محله برای اخذ خدمات، خدمات را به محلات و محل زندگی جامعه هدف برد.

۲۱ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی قم هستند که معلولان جسمی حرکتی با هفت هزار نفر بیشترین تعداد را شامل می‌شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار