با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان قم برگزار شد
اولین جلسه دادگاه پرونده موسوم به گوهرناز در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی، امروز با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان قم برگزار شد. کلاهبرداری از نوع مانور‌های پولشویی، صرف عواید وسرمایه‌های به دست آمده به اموال منقول و غیر منقول اتهام اصلی در این پرونده است.
کد خبر: ۹۴۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹ 14 February 2021

به گزارش تابناک قم، دادگاه پرونده شرکت کیمیا سرخ نشاط آفرین ایرانیان (گوهر ناز) با اتهام اخلال در نظام اقتصادی با وصول مطالبات حقیقی و حیف و میل کردن پول‌های مردم، پولشویی و کلاهبرداری در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلاگران در نظام اقتصادی استان قم آغاز شد.

معاون دادستان انقلاب اسلامی استان قم در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده شرکت کیمیا سرخ نشاط آفرین ایرانیان (گوهر ناز) با اشاره به تشکیل پرونده از یک سال قبل با ورود دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی گفت: در این پرونده متهم با وعده اعطای سود‌های ۳۵ تا ۴۵ درصد به جمع آوری مبالغ هنگفتی از مردم کرده است.

زارع مولایی افزود: متهم فعالیت‌های اقتصادی قابل توجهی نداشته که بتواند سود‌های وعده داده شده را عملی کند که بدین صورت از طرف دستگاه‌های اطلاعاتی مشکوک شده ومورد رصد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فرصت ۲ ماهه دادستان به متهم برای تسویه حساب و جذب نکردن سرمایه‌های جدید افزود:متهم در زمان تعیین شده اقدام به جذب سرمایه‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان می‌کند و از طریق اصل پول‌های مردم به پرداخت سود‌های وعده داده شده اقدام می‌کرد.

معاون دادستان انقلاب اسلامی قم ادامه داد: پس از این اتفاقات پرونده‌ای در دادگاه زیر نظر بازپرس شعبه ۴ تشکیل شد و از آن زمان روند رسیدگی به این پرونده آغاز می‌شود.

زارع مولایی افزود: امروزکیفر خواست و دفاعیات متهم ردیف اول قرائت شد و متهمین به بیان دفاعیات خود اقدام کردند و فردا دفاعیات وکیل متهم ردیف اول ومتهمان وکلا خوانده می‌شود.

کلاهبرداری از نوع مانور‌های پولشویی، صرف عواید وسرمایه‌های به دست آمده به اموال منقول و غیر منقول اتهام اصلی در این پرونده است.

این پرونده یک متهم اصلی و ۶ متهم به جرم معاونت در جرم به مبلغ ۲۳۸ میلیارد و ۳۳ میلیون و ۷۶۶ هزار تومان دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار