جواد شهره‌غلامی مربی پیشین تیم آلمانی USC مونیخ آلمان هدایت تیم بسکتبال نوجوانان قم را برای حضور در رقابت‌های کشوری سال 1400 بر عهده گرفت.
کد خبر: ۹۴۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 16 February 2021

به گزارش تابناک قم، جواد شهره‌غلامی از سال ١٣٧٠ بسکتبال را در دبیرستان هدایتی قم آغاز کرد و دو سال بعد به اردوی تیم ملی امید دعوت شد، سپس با دریافت مدرک ‌فوق‌دیپلم در دانشگاه تربیت معلم شهید مفتح قبول شد و مربیگری بسکتبال را از رده سنی پایه شروع کرد.

شهره‌غلامی به مدت 20 سال در باشگاه‌های مختلف ایران مانند نفت تهران، ظفر شمیران، کشاورز تهران، ایران‌آرا تهران، پویا و مهرام تهران و سپس تیم‌های هیات بسکتبال قم، فراز قم، راه و ترابری و جهش‌ترابری قم در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور کرده و همزمان با دوران حرفه‌ای بسکتبال خود، دوره‌های مربی درجه سه زیر نظر استاد کبیر، درجه دو زیر نظر استاد آمیغ و درجه یک را زیر نظر استاد ماتیچ سپری و مدارک آن را دریافت کرده است.

این مربی بسکتبال قم در کشور آلمان دوره مربیگری بین‌المللی بسکتبال با ویلچر را پشت‌سر گذاشته و مدرک کارشناسی تربیت‌بدنی و کارشناس ارشد مدیریت ورزشی را در تهران دریافت کرده و در تمامی رده‌های سنی به عنوان مربی عناوین مختلف قهرمانی نظیر مقطع ابتدایی ایران در سال 1385، رتبه سومی مقطع راهنمایی و مقام چهارمی سال‌های 1386 و 1388 کشور را به دست آورده است.

شهره‌غلامی در سال 1390 سرمربی تیم بسکتبال ویلچر ایثار قم شد و حدود هشت سال سه قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی در لیگ‌های برتر، دسته اول و دسته دوم ایران را با این تیم به دست آورد، سپس در سال 1392 به عنوان مربی تیم USC مونیخ راهی آلمان شد و عنوان قهرمانی بوندسلیگا نیز در کارنامه مربیگری وی به چشم می‌خورد.

با توجه به برنامه‌ریزی هیات بسکتبال استان قم برای آماده‌سازی تیم نوجوانان این هیات به منظور حضور در مسابقات لیگ برتر نوجوانان باشگاه‌های کشور، شهره‌غلامی به واسطه کارنامه بسیار خوبی که در مربیگری این رشته به ویژه سازندگی از رده‌های سنی پایه دارد، به عنوان سرمربی تیم نوجوانان استان قم انتخاب شد.

شهره‌غلامی که در سوابق خود به عنوان کاپیتان با تیم راه و ترابری قم در سال 1389 قهرمانی لیگ دسته اول ایران را هم در کارنامه دارد و مربی تیم ملی دانش‌آموزی ایران در پیکارهای سال 1390 قهرمانی آسیا در چین بوده و قهرمانی را تجربه کرده، و یکی از مربیان زبده در بحث استعدادیابی این رشته محسوب می‌شود از حدود 45 روز قبل تمرینات تیمش را در خانه بسکتبال قم آغاز کرده تا برای رقابت‌های کشوری و لیگ نوجوانان سال 1400 آماده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار