معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری قم گفت: از یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده تسهیلات رونق تولید، بخش کشاورزی توانسته ۱۲۰ درصد منابع مرتبط به خود را جذب کند.
کد خبر: ۹۴۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 16 February 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری روز سه‌شنبه درحاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم درگفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: از یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع پیش بینی شده به صورت سامانه‌ای و روش مستقیم،علیرغم اینکه این سهم درنیمه دوم سال ابلاغ شد، بیش از ۸۰درصد آن نیز جذب شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد متفاوت بخش‌های مختلف در این خصوص، افزود: جذب منابع دربخش کشاورزی ۱۲۰درصد، در بخش صنعتی ۸۰درصد و در بخش گردشگری ۱۱درصد تحقق یافته است. 

غضنفری تصریح کرد: بخشی از منابع اختصاص داده شده به بخش گردشگری معطل پرونده‌های ناقص این بخش نمی‌ماند و به سایر بخش‌ها که نیاز به جذب منابع دارند، تزریق می‌شود. البته برای پرونده‌هایی که در بخش گردشگری در دست اقدام است منابعی پیش بینی شده‌است اما به دلیل فرصت اندک برای جذب یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال نباید تعلل شود. 

وی یادآور شد: استان قم پرداخت‌های خوبی در زمینه جهش تولید داشته است. چون از کل تسهیلات پرداختی، منهای پرداخت‌های ارزی که حدود ۱۸/۶ میلیون دلار است؛ حدود یکهزار میلیارد تومان سهم تسهیلات ریالی جهش تولید بوده که خوشبختانه این پروژه‌ها نیز پیشرفت خوبی داشته است.

وی همچنین در خصوص مبالغ یارانه‌ای پروژه‌های جهش تولید گفت: باتوجه به جلسه روز گذشته استاندار قم و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مقرر شده است مبالغ یارانه‌ای پروژه‌های جهش تولید را سازمان مدیریت تامین کند.

معاون اقتصادی استانداری بیان داشت: روند تامین منابع درکل استان حدود ۲۹درصد و درحوزه مصارف بالغ بر ۴۰درصد رشد داشته‌است و آخرین آماری که در اختیار داریم نشان می‌دهد حدود ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید و خدمات مرتبط با تولید پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد:  این تسهیلات پرداختی منهای سپرده‌های قانونی بانک‌ها در بانک مرکزی نسبت به مصارف و منابع استان دربانک‌های دولتی به بالای ۷۸درصد رسیده که بسیار مطلوب است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار