مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد نسخه پزشکان در مراکز ملکی تامین اجتماعی این استان به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 17 February 2021

به گزارش تابناک قم، داود علی‌محمدی افزود: طرح حذف دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی از اول اسفندماه اجرایی می‌شود و بیماران با ارائه کد ملی در مراکز درمانی می‌توانند خدمات دریافت نمایند.

وی با بیان این‌که در چند سال گذشته،‌ بیش از سه میلیون نسخه الکترونیکی در مراکز ملکی و بیمارستان امام رضا(ع) صادر شده است، اضافه کرد: در بهمن‌ماه جاری،‌ بیش از ۹۰ درصد نسخ در مطب‌ها و داروخانه‌ها و بیش از ۸۰ درصد نسخ در آزمایشگاه‌های طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی به‌صورت الکترونیکی صادر شده است.

وی گفت: در بهمن‌ماه جاری، از تعداد ۷۴ هزار نسخه صادر شده در مطب‌ها، بیش از ۷۱ هزار نسخه معادل بیش از ۹۶ درصد به‌صورت الکترونیکی بوده است.

علی‌محمدی افزود: در درمانگاه‌های طرف قرارداد،‌ از ۱۱۰ هزار نسخه صادر شده بیش از ۲۲ هزار نسخه معادل ۲۰ درصد به‌صورت الکترونیکی بوده است.

وی گفت: ۸۰ درصد هزینه مراکز طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی به‌صورت آنلاین همان شب پرداخت می‌شود؛ داروخانه‌ها نیز ۳۰ درصد طلبشان را همان شب و ۱۰ درصد را تا دهم ماه بعد دریافت می‌کنند.

وی با بیان این‌که نواقص این طرح در آینده نزدیک بررسی و برطرف خواهد شد، گفت: رسانه‌ها می‌توانند با پشتیبانی از این طرح به باورپذیری آن برای مردم کمک کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم بیان کرد: متاسفانه در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هنوز نسخه به‌صورت دستی نوشته می‌شود، درحالی‌که نسخه‌نویسی الکترونیک الزام قانون برنامه پنج ساله ششم می‌باشد.

وی گفت: نسخه الکترونیکی امکان مشاهده سوابق دارویی بیمار را برای پزشک معالج فراهم می‌نماید و آمار صحیحی از میزان مصرف و نوع داروها را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد تا هزینه‌ها را به سمت بهینه کردن شرایط ببرند.

وی افزود: امکان مشاهده سوابق آزمایش و تصویربرداری نیز به‌زودی مهیا می‌شود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با ۸۴۲ مرکز تشخیصی درمانی مستقل و وابسته در سطح استان قم قرارداد دارد؛ چهار مرکز شامل سه مرکز درمانی سرپایی  شامل پلی‌کلینیک بوعلی، پلی‌کلینیک ۲۲ بهمن، دی‌کلینیک دکترغرضی و یک مرکز بستری ملکی شامل بیمارستان امام رضا(ع) مراکز ملکی تامین اجتماعی در قم ‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار