فرماندار قم اطلاع رسانی های مربوط به کرونا را نیازمند جهش، ابتکار و خلاقیت دانست و تأکید کرد: این ابتکار و خلاقیت پشتوانه خوبی برای طرح محله محور شهید سلیمانی هم خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 17 February 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با اشاره به این که ویروس کرونا هنوز نابود نشده و کشور همچنان به مبارزه با این ویروس ادامه می دهد بیان کرد: اگرچه وضعیت قم در رنگ بندی کرونایی، مطلوب و در شرایط رنگ آبی به سر می برد، اما تردیدی نیست که مبارزه ویروس کرونا تا ایجاد مصونیت عمومی مردم در برابر آن ادامه خواهد یافت.

وی افزود: طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در قم همچنان با قوت ادامه دارد، البته از حدود 100دستگاه اجرایی در استان انتظار می رود همکاری بیشتری با این طرح داشته باشند.

فرماندار قم ادامه داد: نیروهای انسانی آموزش دیده و فعال در این طرح اعم از نیروهای بهداشت، بسیجیان و همچنین نیروهای هلال احمر همچنان پای کار هستند، اما اگر بتوانند از نظر سخت افزاری بویژه وسائل نقلیه حمایت شوند، قطعا پیگیری ها و فعالیت ها بهتر و مؤثرتر انجام خواهد شد.

حیدری یادآور شد: قم در روزهای اخیر و پس از مدتی وضعیت بدون فوتی کرونایی، شاهد جانباختن 4 بیمار کرونایی بوده است، بنابراین اگر بتوان اطلاع رسانی های مربوط به کرونا را با تمرکز بر این 4 جانباخته و دلایل خاص ابتلا و بیماری آنان مطرح کرد، می تواند مؤثرتر باشد.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی های مربوط به کرونا از مرحله ایجاد رُعب و وحشت برای مردم گذشته است، چراکه مردم نسبت به این موضوع خودآگاه هستند و تنها باید با ایجاد ابتکار و خلاقیت در اطلاع رسانی ها، جنبه و جلوه دیگری از اقناع سازی افکار عمومی را با استفاده از ظرفیت رسانه ها، فضای مجازی، مبلّغان و روحانیون به نمایش گذاشت.

فرماندار قم با بیان این که اطلاع رسانی مبتکرانه و خلاقانه قطعا در پیشرفت طرح محله محور شهید سلیمانی هم مؤثر خواهد بود اذعان کرد: استان قم قبل از شیوع کرونا در کسب و کارهای اینترنتی چندان پیشرو نبود، اما خوشبختانه در ایام شیوع کرونا شاهد رونق کسب و کارهای اینترنتی در استان بوده ایم، تا آن جا که تاکنون 38 رسته شغلی به فروش اینترنتی و مجازی وارد شده اند و می توان امیدوار بود که این گونه کسب و کارها بیش از پیش رونق یابند تا عملا با افزایش خرید و فروش های غیرحضوری، شاهد کاهش چرخش ویروس در میان مردم و حرکت به سمت وضعیت سفید در استان باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار