استاندار قم بر دفمندسازی و محدود کردن سفرهای نوروزی در آغاز سال جدید بر اساس مصوبات ستاد ملی باید در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 17 February 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان این که استان قم در شرایط آبی کرونایی قرار دارد اظهار کرد: با این حال و بویژه با توجه به مشاهده ویروس جهش یافته در کشور و استان های همجوار قم، نگرانی بابت شیوع موج چهارم این بیماری در استان وجود دارد.

وی همچنین به مشاغل و اصنافی که نمرات کمتر از 70 را در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان کسب کرده اند توجه داد و اظهار کرد: تذکرهای لازم در این زمینه باید توسط اداره کل مدیریت بحران استان به این مشاغل و اصناف داده شود.

استاندار قم همچنین درباره لزوم همکاری ادارات و سازمان های استان با طرح محله محور شهید سلیمانی تأکید کرد: این نکته در نشست های قبلی این ستاد نیز مورد توجه قرار گرفته و بدیهی است که ادارات و دستگاه های استان باید همکاری لازم را متناسب با نیازهای قرارگاه عملیاتی این طرح داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اساس تصمیم گیری ها در استان و در شرایط کرونایی، حفظ سلامت مردم بوده و هست یادآور شد: البته نمی توان در این تصمیم گیری ها از کسب و کار و معیشت مردم نیز غافل بود، همچنان که تاکنون سعی شده که در این تصمیم گیری ها، تعادل بین سلامت، امنیت و معیشت مردم لحاظ شود.

سرمست در ادامه به اقدامات انجام شده در استان برای الکترونیکی کرده کسب و کارها اشاره و بیان کرد: این اقدامات کافی نیست، چراکه دولت الکترونیک و همچنین الکترونیکی کردن کسب و کارها حتی در شرایط پساکرونا به عنوان یک اولویت تلقی می شود و گزارش دستگاه های مختلف برای تحقق این موضوع باید مستمر و پیوسته ارائه شود.

استاندار قم سپس درباره موضوع برگزاری مراسم های مذهبی، تعظیم شعائر و اعتکاف گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی، اصل بر عدم برگزاری مراسمات است، مگر آن که شیوه نامه های جدیدی در این موضوع ابلاغ شود.

وی درباره ستاد تسهیلات زائران و سفرهای نوروزی تصریح کرد: هدفمندسازی و محدود کردن سفرهای نوروزی در آغاز سال جدید بر اساس مصوبات ستاد ملی باید در استان پیگیری و عملیاتی شود، ضمن آن که استان قم در آغاز سال 1400، مواردی مانند ارائه خدمات دستگاه های اجرایی به مسافران نوروزی در زمینه اقامتگاه و اسکان را شاهد نخواهد بود.

سرمست همچنین به معاونان خود دستور داد موضوعات و مصوباتی مانند ضرورت الکترونیکی شدن حداقل سه خدمت دستگاه های اجرایی و دولتی تا پایان سال جاری، تمدید زمان دریافت تسهیلات کرونایی، استفاده از ظرفیت اصناف و اتحادیه ها برای تداوم همزمان فعالیت مشاغل و انجام مراقبت های لازم و همچنین تأمین اقلام و کالاهای اساسی در ایام پایانی سال و آغاز سال جدید را به صورت ویژه پیگیری و دنبال کنند.

استاندار قم در عین حال از فرماندار قم خواست تا موضوع ساماندهی روزبازارها را با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و البته بر اساس ابلاغیه جدید وزارت کشور مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: البته یکی از نقاط مطلوب در استان قم، عدم وجود دستفروشی در معابر یا حداقلی بودن این موضوع است، اما در عین حال این ساماندهی این دستفروشان در روزبازارها باید به صورت جدی پیگیری شود.

سرمست در ادامه از فرماندار قم خواست تا جلسه هفتگی قرارگاه عملیاتی طرح محله محور شهید سلیمانی را برای تقویت بیشتر این طرح در استان در روزهای دوشنبه هر هفته متمرکز سازد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار