مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان بانوی کرامت از به پایان رسیدن جشنواره «برای مادرم» با مشارکت بیش از 15 هزار و 600 نفر خبرداد و گفت: مسابقه کتابخوانی، پویش خدمتی «برای مادرم»، جشن روز مادر و تکریم از مادران بخش‌های اصلی جشنواره بوده است.
کد خبر: ۹۴۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 18 February 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محسن آمره طی سخنانی اظهار کرد: بخش اول جشنواره «برای مادرم»، در راستای معرفت افزایی شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) نسبت به حضرت فاطمه(س) بوده است و در این بخش مسابقه کتاب‌خوانی در سه بخش کودک، نوجوان و عمومی به ترتیب از کتاب‌های «فاطمه و فاطمه» با موضوع شباهت‌های حضرت معصومه(س) با حضرت زهرا(س)، «مهربانو» با محوریت روایت روزهای مهم زندگانی حضرت زهرا(س) و «محبوبه عرش» دنبال شده است.

وی اضافه کرد: در این مسابقه کتابخوانی در بخش‌های کودک، نوجوان و عمومی به ترتیب سه هزار و ۸۲۱، دو هزار و ۱۳۸ نفر و پنج هزار و ۵۹۲ نفر شرکت کرده‌اند.

وی پویش «برای مادرم» را محور دیگر این جشنواره عنوان کرد و گفت: در این محور، شرکت‌کنندگان خدمتی به مادران خود ارائه دادند و محتوایی شامل فیلم، عکس و نوشته در این راستا تهیه و برای ما ارسال کردند که در مجموع چهار هزار و ۱۰۰ محتوا به دست ما رسیده است.

وی افزود: این خدمت‌ها شامل خدمتی برای مادرم، جشن و تزیین منزل برای مادرم، هدیه‌ای برای مادرم، نامه‌ای برای مادرم، مهرورزی برای مادرم، دعایی برای مادرم، تکریم مادران سالمند، تکریم مادران شهدا، نذری برای مادرم و ثوابی برای مادرم است.

آمره با اشاره به اجرای طرح تکریم مادران با مشارکت آستان کریمه اهل‌بیت(س) و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سطح ملی، گفت: تجلیل از مادران شهدا، مادران زیر ۳۵ سال که بیش از چهار فرزند دارند و مادران جوان فعال در عرصه‌های اجتماعی و جهادی با محوریت‌های کانون‌های مساجد در استان‌های مختلف انجام شده است.

وی تصریح کرد: این برنامه در سطح استانی نیز با محوریت آستان مقدس با برگزاری جشن «برای مادرم» همراه با هشتمین همایش «اسوه‌های صبر و استقامت» همزمان با سالروز دخت نبی اکرم در حرم مطهر برگزار شده است که ۸۰ نفر از مادر مورد تکریم قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان بانوی کرامت خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری آستان مقدس، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره برای مادرم در مجموع با شرکت بیش از ۱۵ هزار نفر به کار خود پایان داده است، گفت: ۲۵ نگین متبرک مضجع شریف حضرت معصومه(س)، ۲۵ نگین متبرک مجضع شریف حضرت علی(ع)، ۲۵ نگین متبرک مضجع شریف امام حسین(ع) و ۵۰ پک فرهنگی آموزشی به ۱۲۵ نفر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی و پویش «برای مادرم» اهدا می‌شود.

لازم به ذکر است شرکت‌کنندگان می‌توانند برای مشاهده اسامی به کانال کودک و یا نوجوان در نرم‌افزار «ایتا» و کانال رسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به نشانی astanqom@ مراجعه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار