استاندار قم از پیشقدم نشدن دستگاه های اجرایی استان در موضوع مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۴۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 18 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک قم، بهرام سرمست در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به ضرورت ارائه آمار شفاف از شاخص های کلان استان به رسانه ها و مردم بیان کرد: مسؤولان استان باید خود را در معرض پاسخگویی قرار دهند.

وی افزود: البته ممکن است برخی از این آمار، برخی از نقدها را هم به دنبال داشته باشد که در این صورت هم باید از نقدها استقبال کرد و در صدد جبران برآمد.

استاندار قم همچنین اظهار کرد: برداشت علمی و داده ای و یا صورت برداری از اطلاعات آماری به صورت توصیفی و تحلیلی از مسائل و موضوعات استان سبب شناخت جایگاه واقعی استان و توجه ویژه به وضعیت موجود بر اساس واقع بینی می شود تا بتوان بر اساس آن، آسیب شناسی و تلاش برای بهبود وضعیت را نیز در دستور کار قرار داد.

سرمست در عین حال خاطر نشان کرد: باید گفت هرگاه اراده ای در استان برای بهبود وضعیت و پیشرفت بوده است، این بهبود و پیشرفت حاصل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: البته ارائه این آمار و اطلاعات در قالب گزارش های توصیفی و تحلیلی، نخستین قدم در مسیر اصلاح وضعیت است.

استاندار قم درباره مقایسه تطبیقی در ارائه اطلاعات و آمار بین استان های کشور نیز گفت: گاهی در مقایسه بین استان ها، عملا امکان قیاس بر اساس برخی سنجه ها و معیارها وجود ندارد، اما این نوع از مقایسه ها می تواند از روند پیشرفت و یا پسرفت در گذر زمان حکایت کند که این امر برای مدیریت استان مطلوب و مغتنم است.

سرمست همچنین افزود: البته آمار و داده های علمی گاهی بیانگر ضرورت اصلاحات ساختاری است، به طور مثال درباره قم می توان از اطلاعات و آمار توسعه ای در استان به لزوم تمرکز ویژه بر بافت فرسوده شهری و یا سیما و منظر شهری رسید که البته این اصلاحات ساختاری تدریجی و سخت خواهد بود.

وی تأکید کرد: آمار و داده های علمی تنها در صورتی مفید خواهد بود که مبنای تحلیل، برنامه نویسی و تصمیم سازی قرار گیرد، ضمن آن که از این آمار می توان در ارائه گزارش های عملکرد واقع بینانه نیز استفاده کرد.

استاندار قم همچنین با انتقاد از برخی دستگاه های دولتی استان در پیشقدم نشدن برای مولدسازی و مدیریت دارایی های دولتی خود بویژه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، به مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان دستور داد تا در صورت پیشقدم نشدن دستگاه ها، رأسا نسبت به این امر اقدام کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار