اداره کل تامین اجتماعی قم در اطلاعیه ای از توقف صدور دفترچه کاغذی درمانی در این استان خبر داد و تاکید کرد که یمه شدگان برای دریافت دفترچه جدید به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی مراجعه نکنند.
کد خبر: ۹۴۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 18 February 2021

به گزارش تابناک قم، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اعلام قبلی سازمان تامین اجتماعی مبنی بر توقف صدور دفترچه‌های کاغذی، از روز شنبه دوم اسفند دفترچه‌های کاغذی از طریق شعب و کارگزاری‌ها صادر نمی‌شود و از مردم درخواست می‌شود برای دریافت دفترچه جدید سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نکنند.

اطلاعیه حاکی است: با توقف صدور دفترچه‌های کاغذی، اوراق دفترچه‌های دراختیار بیمه شدگان تامین اجتماعی معتبر و قابل استفاده است ولی پس از اتمام اوراق دفترچه‌ها دیگر نیازی به دریافت دفترچه جدید نیست. بیمه شدگانی که اوراق دفترچه آنها به اتمام می‌رسد می‌توانند در مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه‌های بیمه را ارائه داده و از خدمات درمانی مورد نیاز با پوشش تأمین اجتماعی استفاده کنند.

این اطلاعیه افزوده است: پزشکان، داروخانه‌ها و تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی می‌توانند از طریق کدهای دستوری USSD، پیامک و سامانه‌های اینترنتی که طی ماه‌های گذشته به آنها اعلام شده است، بیمه شدگان تامین اجتماعی را شناسایی کنند و خدمات مورد نیاز آنها را براساس ضوابط ارائه دهند. سهم سازمان تامین اجتماعی از هزینه‌های تحت پوشش در کوتاه‌ترین زمان ممکن و قبل از سررسید مهلت قانونی به حساب مراکز طرف قرارداد واریز می‌شود.

اطلاعیه حاکی است: با توجه به ایجاد سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی و تمهیدات فراهم شده برای استفاده از این سامانه انتظار می‌رود که پزشکان و تمامی درمانگران به مرور استفاده از این سامانه را جایگزین روش‌های سنتی نسخه نویسی و نسخه پیچی کنند تا اوراق کاغذی در آینده نزدیک از تمامی فرآیندهای مرتبط با حوزه درمان حذف شود.

در پایان اطلاعیه آمده است: با توقف صدور دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی مراجعات غیرضروری مردم به شعب و کارگزاری‌ها و ازدحام در این مراکز کاهش می‌یابد و در کنار آن با توجه به ایجاد سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی فراهم می‌شود.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار