مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: ۶ مجموعه گردشگری و اقامتی با ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر و ۸۲ نفر اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۰ در قم احداث می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 20 February 2021

به گزارش تابناک قم، حمید یزدانی‌ با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال 1400 اظهار داشت: سه پروژه اصلی و شش پروژه زیرمجموعه اقتصاد مقاومتی در قم عملیاتی می‌شود.

وی بابیان اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری ازجمله این پروژه‌هاست و با توجه به زائرپذیری قم ضرورت داشته این پروژه‌ها عملیاتی شود، افزود:باید بتوانیم شرایط مناسبی را برای خدمات‌دهی و ایجاد فضای مناسب جهت پذیرایی و استقبال از زائرین ایجاد کنیم تا زائران در کنار زیارت حرم و جمکران از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: در این راستا شش مجموعه گردشگری، اقامتی و پذیرایی شامل 2 مجتمع و 3 هتل و یک مهمان‌پذیر با 11 هزار و 500 متر و 82 نفر اشتغال‌زایی اولیه در سال 1400 در قم احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قم به‌عنوان شهر ملی انگشتر به ثبت رسید و با تعهداتی که ابلاغ شد و در سال 1400 شهرک بزرگ تولیدی، فروشگاهی و نمایشگاهی انگشتر در فضای یک هکتاری در قم احداث می‌شود.

یزدانی با تأکید بر اینکه بازارچه صنایع‌دستی در جهت اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت بازار کهنه و بازار نو راه‌اندازی می‌شود، ابراز کرد: تلاش می‌شود با مرمت 2500 متر از فضا آن را تجمیع کنیم.

وی عنوان کرد: توجه به مناطق نمونه گردشگری، منطقه 8 هکتاری و منطقه گردشگری کهک نیز پیگیری شده است، همچنین 118 هکتار زمین برای مناطق گردشگری در فاز یک عملیاتی می‌شود که شامل 4 اقامتگاه دارای سوئیت‌های 150 متری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: بازار شمسه نیز در جهت واگذاری به بخش خصوصی و ایجاد ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی در دست اقدام است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار