رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ارتقاء جایگاه این دانشگاه گفت:جایگاه این دانشگاه از تیپ سوم به تیپ دوم ارتقاء یافت.
کد خبر: ۹۴۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 20 February 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر ‌با اشاره به ارتقای دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، این دانشگاه رشد چشم‌گیری در حوزه علم و فناوری داشته است، به‌طوری‌که رتبه برتر را در میان دانشگاه‌های تیپ سه کشور را به خود اختصاص داد.

وی افزود: راه‌اندازی نخستین پردیس سلامت کشور نیز توسط این دانشگاه در دست اقدام است که امیدواریم در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه در دوران کرونا اشاره و مهم‌ترین آن را بررسی و دریافت بیش از 300 طرح تحقیقاتی مربوط به کووید 19 و انجام حدود 90 طرح تحقیقاتی عنوان کرد.

قدیر تصریح کرد: استان قم با دارا بودن یک شهرستان، پنج بخش، شش شهر و 9 دهستان خصوصیت‌هایی نسبت به سایر استان‌ها دارد که یکی در بحث تجمع نسبت به مساحت و دیگری تراکم و تردد زیاد است، به‌طوری‌که این استان معبر 17 استان دیگر است و این موضوع نیز حساسیت خاصی به استان داده است.

 استان قم دارای 27 مرکز خدمات جامع سلامت شهری است 

وی ابراز کرد: استان قم دارای 27 مرکز خدمات جامع سلامت شهری، 9 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی،87 پایگاه شهری و 59 خانه بهداشت و پنج مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم همچنین به اقدامات مهم زیرساختی و تجهیزاتی این دانشگاه در دوران همه‌گیری کرون‌ ویروس اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین اقدام راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در هشت طبقه بوده که افتتاح شد.

قدیر اضافه کرد: این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور است که با نقشه تیپ ساخته‌شده و در حال حاضر نیز خدمات زیادی را به بیماران کرونایی ارائه می‌دهد.

وی به‌اضافه شدن نیرو به تعداد نیروهای درمانی قم اشاره کرد و گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا نیمه آذرماه امسال، 934 پرسنل، در قالب نیروهای پیمانی، قراردادی و جهادی و برخی دانشجویان ترم آخر پرستاری و پرستاران داوطلب در مراکز درمانی این شهر ازجمله بیمارستان‌ها به‌کارگیری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از تهدید کرونا فرصت ساختیم و در این مدت سه دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان شهدا، امیرالمؤمنین(ع) و کامکار به همراه سایر تجهیزات بیمارستانی ازجمله دستگاه‌های مجهز اکسیژن ساز برای توسعه بخش بهداشت و درمان این استان خریداری شد.

قدیر از همکاری تمام نهادهای اجرایی استان و نیروهای داوطلب مردمی به‌ویژه  نیروهای بسیج و طلاب جهادی در دوران کرونا قدردانی کرد و افزود: این همکاری‌ها تأثیر بسزایی در راستای مبارزه با کووید19 داشته و امیدواریم هرچه زودتر شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار