غلام پور گفت:قم در شاخص ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پهن باند سیار بعد از تهران با ۹۹.۵۳ درصد ۱.۵ برابر رشد داشته است.
کد خبر: ۹۴۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ 21 February 2021

به گزارش تابناک قم، جواد غلام پورمدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم طی گزارشی وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی درسطح استان امسال را تشریح کرد و گفت: برغم پتانسیل خوب قم و با توجه به توسعه فراگیر زیرساخت‌های ارتباطی در سطح کشور و استان، در دولت تدبیر و امید قم با رشد ۱.۵ برابری توانسته ظرفیت پهن باند ورودی استان را از ۲۲۰ گیگابیت برثانیه در سال ۹۸ به ۳۶۰ گیگابیت برثانیه در سال ۹۹ برساند.

غلام پور با تاکید بر اولویت وزارت ارتباطات به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بیان کرد: بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قم در شاخص ضریب نفوذ مشترکان پهن باند سیار با مقدار ۹۹.۵۳ درصد در رتبه دوم و در ضریب نفوذ مجموع اینترنت سیار و ثابت با مقدار ۱۱۳ درصد در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: قم در زمینه پوشش جمعیتی با ضریب نفوذ ۹۹.۹۹ درصد رتبه نخست و ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه نیز با مقدار ۱۵۳.۶۲ درصد در بین استان‌های برتر کشور قرار دارد.

غلام پور با اشاره به اینکه قم با یک میلیون و۳۹۱ هزار و۴۴۳ مشترک پهن باند سیار بعد از تهران دررتبه دوم کشوری قرار دارد گفت: اداره کل ارتباطات استان با ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی مناسب موفق شده تاکنون پاسخگوی نیاز‌های مراکز حوزوی، موسسه‌های علوم اسلامی، دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، کسب و کار‌ها و مردم استان باشد.

مدیرکل ارتباطات قم همچنین مجموع مشترکان فعال اپراتور‌های سیار استان را بیش از ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار مشترک ذکر کرد و یادآورشد: این به معنای آن است که برخی افراد در سطح استان از طریق چندین سیم کارت مختلف از خدمات تلفن همراه بهره می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار