رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت: گزارشی مبنی بر ابتلا افراد ساکن قم به کرونا انگلیسی تا این لحظه ارائه نشده است.
کد خبر: ۹۴۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 21 February 2021

به گزارش تابناک قم، سید حسن عادلی رییس سازمان نظام پزشکی استان قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به فراز و نشیب‌هایی که طی یک سال گذشته استان قم و کشور را درگیر کرد گفت:  پیک‌های سنگین و متعدد کرونایی یکی از این موارد بود که ناشی از ناشناخت بودن کرونا و تجربه کم در خصوص این بیماری بود.

وی با بیان اینکه طی پیک‌های متعدد کرونا افراد زیادی از اعضای جامعه سلامت به کرونا مبتلا شدند افزود: هفت تن از اعضای جامعه پزشکی قم نیز در اثر ابتلا به کووید-19 به شهادت رسیدند که این شهدا شامل دکتر جوهری متخصص گوش و حلق و بینی، دکتر رزاقی نخستین رییس سازمان نظام پزشکی قم، دکتر فاتحی با سابقه چندین دهه خدمت در استان، سرکار خانم دکتر بیگدلی از پزشکان عمومی، دکتر پهلوانی پیشکسوت جامعه پزشکی و دندانپزشکی استان و دکتر کهربایی و دکتر حمیدی بودند.

رییس سازمان نظام پزشکی استان قم تصریح کرد: باید با رعایت هرچه دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی از وقوع پیک چهارم جلوگیری کرد و با واکسیناسیون گسترده از این اپیدمی خلاص شد.

عادلی بیان کرد: 80  درصد مبتلایان در ایام شیوع کرونا به صورت سرپایی درمان شدند یعنی حدود 80 درصد جمعیت کرونایی‌های استان در مراکز خصوصی درمان شدند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر کیفیت برخورد سازمان نظام پزشکی با آن دسته از پزشکان قم که با شیوع کرونا در این استان مطب‌های خود را بستند و ارائه خدمت به بیماران را متوقف کردند گفت: بعضی از مطب‌های پزشکان بر اساس ابلاغ ستاد استانی فعالیت خود را متوقف ساختند مثل دندانپزشکی‌ها و مطب‌های پوست و ...، برخی پزشکان نیز دارای بیماران زمینه‌ای بودند و به علت شرایط خاصی که داشتند مطب خود را بستند؛ در مجموع پزشکانی که بدون ضرورت و بدون ابلاغ ستاد کرونا مطب خود را بستند جمعیت بسیار کمی داشتند که با آنان برخورد می‌شود و باید توجه داشت که جمعیت پزشکان فداکار بسیار بیشتر بوده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در پاسخ به سؤوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه "چرا عنوان شهید تنها به آن دسته از اعضای جامعه سلامت که در بخش دولتی مشغول به فعالیت بودند و بر اثر کرونا از دنیا رفتند تعلق می‌گیرد و آن دسته از اعضای جامعه سلامت که در بخش خصوصی فعالیت داشتند و بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند طبق بخشنامه‌ها شهید محسوب نمی‌شوند؟ " عنوان کرد: این مسئله مورد اعتراض جمعیت زیادی از پزشکان در سراسر کشور واقع شده و هنوز برای اعضای جامعه پزشکی نیز روشن نشده که چه چیزی در نظر تنظیم‌کنندگان بخشنامه‌ها باعث ایجاد این تمایز بین کارکنان بخش خصوصی و دولتی شده است.

وی ادامه داد: با دانشگاه علوم پزشکی قم مکاتباتی انجام شده و پیگیری‌ها برای رفع این مسئله ادامه دارد تا هر کسی که در راه خدمت به مردم در جامعه سلامت آسیب دیده و به شهادت رسیده شهید محسوب شود. گرچه اینکه عزیزان بخش خصوصی عنوان شهید نمی‌گیرند چیزی از ارزش های آنان کم نمی شود.

عادلی با اشاره به پرونده کلینیک تابان گفت: روند دادرسی به این پرونده در قم طی شده، رای محکومیت نیز صادر شده و در زمان مشخص اجرا می شود. مسوول این کلینیک هم از اعتراض به این رای انصراف داد و حکم را پذیرفت.

وی از عدم دریافت گزارش مبنی بر ابتلا افراد ساکن قم به کرونا انگلیسی تا این لحظه خبر داد و گفت: گرچه گزارشی در این مورد صورت نگرفته است ولی با توجه به اینکه رفت و آمد افراد خوزستانی به قم زیاد است و در بین جمعیت خوزستانی‌ها این ویروس یافت شده است احتمال کشف مبتلایان به کرونا انگلیسی در قم نیز وجود دارد از این رو رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش توصیه می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم مطرح کرد: به مسؤولان استان توصیه می‌شود قبل از قرمز شدن وضعیت قم، در مناطق قرمز استان محدودیت اعمال شود چرا که تلاش بسیاری از سوی مدیریت استان و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته تا وضعیت در حالت آبی قرار گرفته و اگر پیک چهارم رخ بدهد شرایط بسیار شدیدتریپیش رو خواهد بود.

عادلی اذعان کرد: به زودی یک تقاطع غیر همسطح در استان به نام شهدای جامعه سلامت نامگذاری می‌شود تا از بخشی از تلاش جبران‌ناپذیر مجاهدان این عرصه قدردانی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار