آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعیان به مناسبت ایام ماه رجب پیامی را خطاب به همه مردم صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۹ 25 February 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعه، به مناسبت ایام ماه رجب و توجه به اعمال این ماه بویژه روزه داری، استغفار و دعا خواندن پیامی را خطاب به همه مسلمانان صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین والصلاه و السلام علی رسول الله و علی آله آل الله العنة الدائمة علی اعدائهم اعداء الله

و بعد قال الله الحکیم فی کتابه الکریم بسم الله الرحمن الرحیم «إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِی کِتَابِ اللَّهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَلکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ» (توبه /۳۶) صدق الله العلی العظیم

ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس ولی الله الاعظم امام زمان صلوات الله و سلامه علیه که در این ماه عزیز، ماه عزت، ماه شرافت، ماه رجب که جز شهوری است که بسیار مورد عنایت و لطف ائمه معصومین (علیهم السلام) بوده و از جمله ماه‌هایی است که در ظرف سال شاید کمتر ماهی به فضیلت ماه رجب داشته باشیم. این ماه مبارک ماهی است که خداوند متعال این افتخار را به ما داده که پیغمبر بزرگوار عزیز ما فرمود: این ماه را خداوند تبارک و تعالی برای امت من قرار داده است. ماه استغفار و ماه تضرع است، ماه دعا است فلذا سفارش زیادی هم شده که در این ماه حتماً دعا خوانده شود، حتماً استغفار بیشتر گفته شود و از جمله دعاهایی که داده شده ذکر «استغفر الله ربی و اتوب الیه» یا «استغفر الله و اسئله التوبه» است

اینها دستوراتی است که در این ماه عزیز سفارش شده برای دوستان عزیز ما که موفق به خواندن دعا شوند. در این دعاها، دعاهایی که برای ماه رجب است بسیار دعاهای مجربی است. بزرگان دین ما در این ماه از برکت همین دعاها نتیجه‌هایی گرفته‌اند، مطلبی را تهیه کرده‌اند، حاجاتشان برآورده شده است که بسیار خوب است ملت عزیز ما هم در این ماه به طرف خدا متوجه بشوند و یاد خدا باشند.

شما ملاحظه بفرمائید آنچه در دعاهای ماه رجب داریم ازجمله همین دعای معروف است «یا من ارجوه لکل خیر». خداوند در این ماه درب رحمت را به روی همه باز کرده است و همه را دعوت کرده به طرف خودش که بیایید که در خانه رحمت من باز است و لذا روایت دارد که فردای قیامت یک دسته‌ای از بندگان خدا هستند که خدا اینها را صدا می‌زند که «این الرجبیون؟» کجا هستند آنان که در ماه رجب روزه گرفتند، در ماه رجب استغفار کردند، در ماه رجب تضرع جستند به درِ خانه خدا. خداوند اینها را دعوت می‌کند که بیایند فردای قیامت و خداوند مزد این دسته افراد را به آنها مرحمت کند.

برادران و خواهران عزیز ما! ملت عزیز و شریف ایران! مواظب باشید این ماه را از دست ندهید. غفلت نکنیم و از این ماه محروم نشویم. بسیار ماه بزرگی است. اسم این ماه را به نام رجب گذاشتند. رجب به حسب روایات اسم نهری است در بهشت خدا که خداوند تبارک و تعالی این نهر را به نحوی توصیف کرده‌اند که از شیر سفیدتر است و از عسل شیرین‌تر است. این نهر را خداوند گذاشته برای رجبیون یعنی آنهایی که در ماه رجب روزه گرفتند، در ماه رجب استغفار کردند، در ماه رجب تضرع در خانه خدا داشتند.

فلذا من به برادران و خواهران سفارش می‌کنم این ماه را به غفلت مبادا بگذرانید و لذا در روایات ببینید که این دعاهایی که برای روزهای رجبیه است خوانده شود، خوب است انسان بخواند. «اللهم یَا مَنْ یَمْلِکُ حَوَائِجَ السَّائِلِینَ وَ یَعْلَمُ ضَمِیرَ الصَّامِتِینَ لِکُلِّ مَسْأَلَهٍ مِنْکَ سَمْعٌ حَاضِرٌ»، ای خدایی که حاجت همه را برآورده می‌کنی، ای خدایی که مالک همه جمع مردمی، ای خدایی که از همه جهت اطلاع داری و کافی و وافی هستی، پروردگارا من از تو تقاضا دارم حاجت من را روا کنی، از تو تقاضا دارم من را در این ماه عزیز بیامرزی و ما را مورد غفران خودت قرار بدهی.

برادران و خواهران عزیز ما، فراموش نکنید وجود مقدس امام زمان (عج) را در این ماه یاد کنید و از وجود خداوند تبارک و تعالی بخواهید که خداوند فرج این بزرگوار را نزدیک کند. ما تمام گرفتاریمان از این جهت است که امام در دسترس ما نیست. اگر امام در دسترس ما باشد حاجت‌ها روا می‌شود، خواسته‌ها داده می‌شود. چه قدر وجود مبارک آقا، نعمت بزرگی است برای ما. خدا بحق محمد و آل محمد فرج مبارک آقا را نزدیک کند و ما را هرچه زودتر جز اصدقاء ایشان و جز ارادتمندان به ساحت ایشان قرار بدهد. و از خدا بخواهید و در دعاهایتان حتماً دعا کنید که انشا الله خداوند تبارک و تعالی این دعای ما را به لباس اجابت نزدیک کند و لباس اجابت را بپوشاند که انشا الله به همین زودی ها فرج آقا نزدیک شود و چشم ما به جمال آقا روشن شود زیرا وجود مبارک آقا، بودن آقا در میان ما باعث آرامش ما است، باعث تسکین قلب ماست، باعث عزت ما است.

خدا یا تو را قسمت می‌دهیم به عزت حضرت زهرا سلام الله علیها و افرادی که در این ماه عزیز روزه می‌گیرند که محبوب درگاه تو هستند، خدایا را تو را قسمت می‌دهیم که فرج آقا را زود و نزدیک بگردان و ما را جز اشیاع و تابعین وجود مبارکش قرار بده. خدایا پروردگارا این کشور عزیز ما را، کشورهای اسلامی و دینی در هر جا که هستند، مؤمنین و مومنات در زیر سایه مبارک امام زمان آنها را مصون و محفوظ بدار و هرچه زودتر آنها را به اجابت دعاهایشان نزدیک بگردان و ما را لیاقت، مرحمت کن که بتوانیم در خدمت این بزرگوار باشیم و جز لشکریان و قشون حضرت بقیه الله باشیم و ما مورد عنایت حضرت قرار بگیریم.

و لذا بنده به سهم خودم وظیفه دارم از همه شما برادران و خواهران عزیز ایرانی تقاضا کنم که انشا الله ما را هم در گوشه دعای خودتان قرار دهید. چشم امید ما به همین دعاها است.

خدایا ملت عزیز و شریف ایران ما را، خدمت گذاران به این نظام جمهوری اسلامی، بزرگان دین مان، رهبر بزرگوار ما، مراجع تقلید، مؤمنین و مومنات، شخصیت‌های محترمی که در این کشور هستند، خدایا همه آنها را موفق و موید بدار و ما را هم جز دوستان امام زمان (عج) و جز یاوران حضرت قرار دهد و من، شما و همه را سفارش می‌کنم که انشا الله در این ماه عزیز، هیچیک از بزرگان دینتان را فراموش نکنید که زیر سایه بزرگان بتوانید دینتان را حفظ کنید.

خدا بحق محمد و آل محمد، لباس عافیت و لباس اجابت بر این جمعیت و ملت بپوشاند و همه را توفیق، مرحمت بدهد. من شما و همگان را به خدا می‌سپارم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار