رئیس کل دادگستری قم مطرح کرد:
رئیس کل دادگستری استان قم بااشاره به اجرای طرح نا امن‌سازی محل‌های خرید و فروش مواد مخدر گفت: موفقیت این طرح نشان داد که استان قم از ناامن ترین استانها برای سوداگران مرگ در سطح کشور است.
کد خبر: ۹۴۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲ 25 February 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری از اجرای طرح «ناامن سازی محل‌های خرید و فروش مواد مخدر» در قم خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، طرح ناامن سازی و پاکسازی محل‌های آلوده به مواد مخدر با بهره مندی از ظرفیت ضابطان قضائی و نظارت و حضور تأثیرگذار قضات، تبیین و عملیاتی شد.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه در اجرای این طرح برای متخلفان، پرونده قضائی تشکیل شده و برخورد قاطع صورت گرفته است گفت: موفقیت این طرح نشان داد که استان قم از ناامن‌ترین استان‌ها برای سوداگران مرگ در سطح کشور است.

وی تأکید کرد: با عملیاتی شدن طرح پیشگیری‌های وضعی در حوزه مواد مخدر، علاوه بر جمع‌آوری معتادان متجاهر، هدف اصلی طرح انهدام باندهای سازمان یافته و خرده فروشان در سطح استان بود که این امر به عنوان یک نمونه موفق از سیستم مدیریت راهبردی در امر مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور است.

رئیس کل دادگستری استان قم اعلام نمود در کنار پیشگیری‌های وضعی و به‌کارگیری تجهیزات پیشرفته پلیسی و اطلاعاتی، استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی به عنوان یک سرمایه اجتماعی، جهت کاهش عرضه و تقاضای مصرف از یک سو و از طرف دیگر همکاری با دستگاه‌های نظارتی و انتظامی به عنوان بازوان اطلاعاتی سهم قابل توجهی در نیل به این موفقیت داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از مواد مشکوفه در این استان، در حال ترانزیت به مقصد سایر استان‌ها بوده، از اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های مسئول در این حوزه تقدیر نمود و تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مردمی قوه قضائیه (سجام) به آدرس www.sajam.scpd.ir علاوه بر اطلاع رسانی به مسئولان در این خصوص، نسبت به سایر آسیب‌ها و جرایم موجود در سطح شهر و همچنین اعلام راهکار مناسب برای حل مشکلات اقدام نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار