نخستین مرکز فوق تخصصی جراحی محدود درمان ناباروری قم طی آیینی با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گشایش یافت.
کد خبر: ۹۴۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 25 February 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله فاضل در حاشیه این آیین اظهار داشت: قم پایگاه علم، معنویت و انقلاب است از این رو انتظار می رود این مراکز علمی که در توسعه دانش و علم و خدمت به مردم موثر است در این استان در همه ابعاد محقق شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به افتتاح مرکز درمان ناباروری در قم تاکید کرد: ورود به مباحث فقهی و دینی مربوط به پزشکی برای حوزه یک فرصت مغتنم به شمار می آید و ما در مرکز فقهی ائمه اطهار بیش از ۱۰ سال است که بر روی فقه پزشکی کار می کنیم. 

وی  بیان داشت: ارتباط نداشتن فقیهان و مجتهدان مسائل فقهی و دینی با متخصصان پزشکی یکی از خلاءها در حوزه علمیه قم بوده‌است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: این خلاء برطرف شده‌است و ارتباط خوبی با متخصصان پزشکی برقرار کردیم و از مسائل علمی آنها نیز بهره می گیریم و آنها هم از مسائل دینی استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از مسائل علمی که بشر با علم به آن می رسد در دین ما بیان شده و این ارتباطات علاوه بر تقویت علمی این گونه مراکز، موجب تقویت دینی مردم نیز خواهد شد.

فاضلی لنکرانی افزود: مسائلی که ۱۴۰۰ سال قبل به وسیله دین بیان شده علم امروز آنها را اثبات می‌کند.

وی ابراز داشت: حوزه در مباحث فقهی ناباروری از مدت ها پیش ورود پیدا کرده به عنوان مثال در خصوص تلقیح مصنوعی فقهای ما کتاب‌های زیادی را نوشته اند و ۱۵ سال پیش نیز این موضوع را احصا کردم که ۱۵ طریق بود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه بیان داشت: حوزه در زمینه فقهی خوب وارد شده است و یک حوزه فعال و پویا داریم به طوری که هیچ بحث پزشکی نیست که در مورد وضعیت فقهی آنها تحقیق نکرده باشیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار همچنین تاکید کرد: افتتاح این گونه مراکز و ارتباط مراکزی مانند طهورا با حوزه های علمیه نیز غنای مباحث فقهی را زیاد می کند.

فاضل لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به زوج های جوان یادآور شد: خداوند متکفل رزق بندگانش است و جوانان باید ایمان خودشان را قوی کنند و هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی بیان داشت: البته هر کسی وظیفه دارد که کار و تلاش کند و بنده توصیه ای کنم به سمت فرزندآوری پیش بروند و فکر نکنند هر کسی اولاد بیشتری دارد با سختی و زحمت زیادی هم مواجه است شاید همین فرزندان افق هایی را برای بشر باز کنند.

 فاضل لنکرانی بیان کرد: پرهیز از فرزندآوری یکی از محصول های غرب در کشور است که باید کنار گذاشته شود.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار