مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: یکی از تهدیدات مهم برای بوستان جوان، سیلاب‌های ارتفاعات بوده که اگر طرح‌های آبخیزداری انجام نشود نگران‌کننده است.
کد خبر: ۹۴۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 25 February 2021

به گزارش تابناک قم، رضا رحیمی با اشاره به آخرین وضعیت توسعه زیرساخت‌های بوستان جوان، اظهار کرد: مجموعه تفریحی و ورزشی بوستان جوان حدوداً ۱۲۰ هکتار است که ۱۰ درصد آن به‌صورت فضای تفریحی شامل استخر و محوطه است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه ایجاد مشکلات حقوقی سبب عدم تحقق برنامه‌های سرمایه‌گذار به‌ویژه بهره‌برداری لنج شد، ابراز کرد: بیش از ۹ ماه است که سرمایه‌گذار دیگری در این مجموعه مشغول به کار شده که به علت محدودیت کرونایی، فعالیت چشم‌گیری نداشته است و قطعاً با کاهش محدودیت‌ها، بهره‌برداری از فضای استخر، ماهی گیری و قایق‌سواری رونق خواهد یافت.

رحیمی تصریح کرد: ایمن‌سازی و افزایش امنیت بوستان، توسعه 4 هکتاری فضای تفریحی، تقویت و اصلاح روشنایی، احداث پارک ترافیک، اجرای طرح‌های زیباسازی، توسعه ۳۰ هکتاری فضای سبز از مهم‌ترین اقدامات جاری و چندسال گذشته شهرداری منطقه بوده است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات برای توسعه بوستان جوان، عنوان کرد: وجود محدودیت‌هایی مانند وجود۱۲۰ دامداری که تعدادی فعال و بخشی تغییر کاربری داده و به ضایعاتی و انبار تبدیل‌شده که این مستحدثات۳۰ هکتار از محدوده را در بر می‌گیرد، همچنین موضوع تملک اراضی بخش حقوقی و حقیقی را داریم که در بخش دولتی پیگیری‌های لازم انجام‌شده تا بتوانیم مراحل واگذاری را انجام دهیم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با تأکید بر اینکه یکی از تهدیدات مهم برای بوستان جوان، سیلاب‌های ارتفاعات بوده که اگر طرح‌های آبخیزداری انجام نشود نگران‌کننده است، افزود: مجموعه‌ای از اراضی با ارزش بوستان جوان زیر شبکه‌های فشارقوی قرار دارند، درحالی‌که این زمین‌ها در تأمین سرانه‌های فضای سبز می‌توانند به شهر و شهروندان کمک کنند، بنابراین دکل‌های برق و طرح‌های توسعه احداث دکل‌های جدید از مشکلات است.

وی هزینه عمرانی و نگهداری بوستان جوان را سالانه ۳ تا ۴ میلیارد تومان دانست و یادآور شد: مکاتباتی را انجام داده‌ایم تا برای توسعه، بهسازی و تجهیز بوستان جوان شامل محوطه‌سازی، ایجاد سیستم روشنایی و… طبق طرح جامع از اعتبارات استانی استفاده کنیم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به برگزاری جلسات در استانداری برای توسعه بوستان جوان، اظهار داشت: امیدواریم باتامین اعتبار برای تملک اراضی دارای مالکیت خصوصی و همچنین جابجایی کاربری‌های غیر مرتبط و ناسازگار مجاور بوستان، تکمیل و اجرای عملیات روشنایی فاز ۲ بوستان تحقق یابد، همچنین از طرفی با اجرای طرح‌های آبخیزداری توسط اداره کل منابع طبیعی استان، نصب پل هوایی عابر پیاده روبروی میدان ترنم در عرض بزرگراه امام (ع) توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار